Yhteinen orientaatioluento uusille suomenkielisten tutkinto-ohjelmien opiskelijoille

Ajankohta22.8.2024 9.00–11.00
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Uusi opiskelija! Opintojen aloitukseen ja orientaatioon liittyy paljon erilaisia uusia juttuja sekä materiaalia, johon olisi hyvä tutustua. Tätä taakkaa keventääksemme järjestämme syksyllä 2024 kaikille suomenkielisten ohjelmien uusille opiskelijoille verkkoluennon, jossa perehdytään tärkeimpiin orientaation teemoihin ja tarjotaan teille mahdollisuus kysyä kysymyksiä yliopiston yhteisten palvelujen ja yhteistyökumppanien henkilökunnalta.

Tampereen yliopiston yhteiset ohjauspalvelut järjestävät uusille suomenkielisten tutkinto-ohjelmien opiskelijoille infoluennon opiskelun aloitukseen liittyvistä teemoista torstaina 22.8. klo 12.00-14.00. Luento järjestetään verkossa Teams Town Hall- muodossa. Luennolla käsitellään keskeisiä yliopisto-opiskelun aloitukseen liittyviä asioita, käytänteitä sekä tukipalveluita, joten suosittelemme sitä lämpimästi kaikille aloittaville opiskelijoille.

Luennon aikataulu ja puheenvuorojen aiheet ovat seuraavanlaiset:

• 12.00-12.10 Tilaisuuden avaus ja tervetulotoivotus
  • 12.10-12.30 Opiskelun etiikka
  • 12.30-12.50 Opiskelijan ohjauspalvelut
  • 12.50-13.10 Taukojumppa ja SportUnin palvelut
  • 13.10-13.30 Yksilölliset opiskelujärjestelyt ja neuromoninaisten opiskelijoiden tuki
  • 13.30-13.50 Tampereen ylioppilaskunta esittäytyy
  • 13.50-14.00 Intran ja Opiskelijan oppaan esittely, tilaisuuden päätös

Tapahtuma täydentää yhteisten ohjauspalvelujen tuottamaa orientaation kokonaisuutta, joka koskee kaikkia uusia opiskelijoita. Luento tallennetaan ja tallenne jaetaan uusien opiskelijoiden Moodle-alueelle torstain 22.8. aikana. Luennolle osallistuminen mahdollistaa kysymysten esittämisen ja linjoille on helppo tulla kuulolle vaikka tuutoriryhmittäin. Uuden opiskelijan tukeen ja orientaation kokonaisuuteen Tampereen yliopistolla voit tutustua ympäri vuoden Opiskelijan oppaassa!

Tervetuloa luennolle tutustumaan opiskeluarkeen Tampereen yliopistolla!

PS: Luento on myös näppärä mahdollisuus tuutoreille esitellä yliopiston toimintaa!

Yhteiset ohjauspalvelut