Yläkoulujen ja toisen asteen henkilökunta: Tervetuloa avoimiin oviimme Juniversityn uusiin tiloihin keskustakampuksen TietoPinniin torstaina 10.10. kello 14-16!

SijaintiKanslerinrinne 1, 33100 Tampere
Tampereen yliopisto, keskustakampus, TietoPinni 0 krs., Juniversityn uudet tilat B0081
Ajankohta10.10.2024 14.00–16.00
Kielisuomi, englanti
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Juniversityn ilmapallot
Kuva: OKKO SORMA
Tampereen yliopiston lasten ja nuorten oma yliopisto Juniversity saa uudet hienot tilat keskustakampukselle! Uusiin tiloihin TietoPinniin muuttavat esimerkiksi tiedeluokka ja Lainaamo. Muiden toiminteiden osalta palvelumme jatkuvat, tuttuun tapaan, kaikilla kolmella kampuksella. Avaamme uudet tilamme yläkoulujen ja toisen asteen henkilökunnalle ja esittelemme Tampereen yliopiston tarjoamia palveluita oppilaitoksille avointen ovien päivänä torstaina 10.10. klo 14.00-16.00. Tule juttelemaan meidän ja kollegoiden kanssa!

OHJELMA:

Klo 14.00-16.00 Avoimet ovet: tutustumismahdollisuus Juniversityn toimintaan, kuten tiedeluokan työpajoihin ja tiedekasvatusvälineiden lainaamoon

Järjestämme tiedeluokassamme työpajoja aina varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle saakka. Avoimissa ovissa pääset tutustumaan uusiin tiloihimme, sekä kokeilemaan muutamaa työpajasisältöä itse.

Tiedeluokan lisäksi myös tiedekasvatusvälineiden lainaamo palvelee lokakuusta eteenpäin keskustakampuksella. Avoimissa ovissa esittelemme oppilaitoksille maksutta lainattavissa olevaa tiedekasvatusvälineistöä, kuten erilaisia robotteja. Saat myös ideoita välineistön käyttöön.

Klo 14.45-15.15 Tunteiden Tampere -hankkeen asiantuntijaluento: Syrjimätön kieli ja saavutettavuus

Tunteiden Tampere -hankkeen puheenvuoro syrjimättömästä kielestä ja saavutettavuudesta. Puhujina Liisa Mustanoja, Idastiina Valtasalmi ja Vilma Wacklin. Aihe on oppilaitoksissakin ajankohtainen ja paljon puhuttu. Hankkeessa pyritään löytämään vastauksia esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin: Millainen kieli on syrjivää, miten eri demografisiin ryhmiin viitataan syrjimättömästi sekä mikä tekee ilmauksesta syrjivän?

Avoimiin oviin ei tarvitse ilmoittautua, vaan voit saapua oman aikataulusi mukaan. Ota kollegasi mukaan ja tulkaa tutustumaan Tampereen yliopiston oppimisyhteisöille tarjoamiin palveluihin, tapaamaan henkilökuntaamme ja nauttimaan kahvitarjoilusta!

Tervetuloa!

Palvelumme oppimisyhteisölle pyörivät koko avajaisviikon. Palvelut oppilaitoksille -kokonaisuudesta tilaat helposti tapaamisen opiskelijalähettilään kanssa, asiantuntijaluennon, oppimisympäristövierailun, työpajan tai lainaat tiedekasvatusvälineistöä oppitunneille! Tutustu palveluihin nettisivuillamme Yliopiston palvelut opettajille ja opinto-ohjaajille | Tampereen korkeakouluyhteisö (tuni.fi)

Varhaiskasvatuksen ja alakoulujen henkilökunta: tervetuloa avoimiin oviimme Juniversityn uuteen tiedeluokkaan keskustakampuksen TietoPinniin keskiviikkona 9.10. klo 13-15!

Juniversity

Kohderyhmä

Yläkoulujen ja toisen asteen henkilökunta

juniversity@tuni.fi