Annukka Tapani
Oma esittely
Työtehtävät
Lehtori, Pedagogiset ratkaisut/Ammatillinen opettajankoulutus
Dosentti, Tampereen yliopisto, Kasvatustieteiden ja kulttuurin tiedekunta
TAMKin pedagoginen kehittäminen TLC
Osaamisalueiden kuvaus
- ammatillinen opettajankoulutus - professional teacher education
- ammatillinen opettajuus - vocational teachership
- yhteisöllisyys ja yhdessä tekeminen - communality and collective ways to work
- hyvinvointiosaaminen - well-being competence
- laadullinen tutkimus -qualitative research
Tärkeimmät saavutukset
Doctor of Social Science, social psychology, University of Helsinki
Licentiate of Social Sciences, social psychology, University of Helsinki
Master of Education, University of Tampere
Master of Social Sciences, social psychology, University of Tampere
Physiotherapist, Tampere University of Applied Sciences
Other education and training, qualifications and skills
Vocational teacher, 60 cr
RDI- training 15 cr
Specialist in competence-based qualifications
Certificate in educational administration
Luottamustoimet
Editor, Ammattikasvatuksen aikakauskirja 2019-2022
Tutkimustavoitteet
TKI-työ osaamisalueiden mukaisesti, tutkimusperustaisen opetuksen kehittäminen, yhteisöllisyyden muotojen tutkiminen
Tutkimuskohteet
Focus on communality and well-being in teaching and learning.
Tieteenalat
Education, Social Psychology
Tutkimusrahoitus
Merkittävimmät julkaisut
Sinkkonen, M. & Tapani, A. (2024). Review of the concept “Self-Regulated Learning”: Defined and used in different educational contexts. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 6(1), 130-151. https://doi.org/10.46328/ijonses.640
Tapani, A. & Sinkkonen, M. (2023). Promoters and Obstacles of Community Development in a merged HE institution from the UAS staff point of view. European Journal of Education Studies, 10(11), 1-25.
Tapani, A. & Sinkkonen, M. (2022). The role of new social ties in creating meaningful life. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES), 4(4), 486-504. https://doi.org/10.46328/ijonses.405
Tapani, A., Sinkkonen, M., Sjöblom, K., Vangrieken, K., & Mäkikangas, A. (2022). Experiences of Relatedness during Enforced Remote Work among Employees in Higher Education. Challenges, 13(2), 55. MDPI AG. Retrieved from http://dx.doi.org/10.3390/challe13020055
Salonen A. & Tapani A. (2021) Shared Value. In: Idowu S., Schmidpeter R., Capaldi N., Zu L., Del Baldo M., Abreu R. (eds) Encyclopedia of Sustainable Management. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02006-4_71-1
Salonen, A. & Tapani, A. (2021). Resilience. In: Idowu S., Schmidpeter R., Capaldi N., Zu L., Del Baldo M., Abreu R. (eds) Encyclopedia of Sustainable Management. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-02006-4_72-1
Salonen, A. O., Tapani, A., & Suhonen, S. (2021). Student Online Activity in Blended Learning: A Learning Analytics Perspective of Professional Teacher Education Studies in Finland. SAGE Open. https://doi.org/10.1177/21582440211056612
Asikainen, E. & Tapani, A. (2021). Exploring the Connections of Education for Sustainable Development and Entrepreneurial Education—a Case Study of Vocational Teacher Education in Finland. Sustainability. 2021; 13(21):11887. https://doi.org/10.3390/su132111887 https://www.mdpi.com/2071-1050/13/21/11887
Salonen, A. & Tapani, A. (2020). Palkkatyön merkityksellisyys. Ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstön kokemuksia työstä. Työelämän Tutkimus 18(1), 30-43. DOI: https://doi.org/10.37455/tt.90571
Tapani, A. & Salonen, A. (2019). Identifying teachers´ competencies in vocational education in Finland. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 6(3), 243-260. https://doi.org/10.13152/IJRVET.6.3.3 https://journals.sub.uni-hamburg.de/hup2/ijrvet/article/view/369