Mika Boedeker
Työtehtävät
Opetus, ohjaus, vastuuopettaja (yamk), hanketoiminta (kts. Projektit)
Osaamisalueiden kuvaus
KTT, AmO
- Palvelulogiikka ja arvonluonti
- Affektiivinen kokeminen
- Tulevaisuuksien tutkimus
- Kuluttajakäyttäytyminen
- Tutkimusmetodologia
Projektit
Merkittävimmät julkaisut
Helander, N., Boedeker, M. & Mäkelä, L. (2024). Smart Service Technologies Creating Value: The Role of Emotions. In: Nagar, A.K., Jat, D.S., Mishra, D., Joshi, A. (eds) Intelligent Sustainable Systems. WorldS4 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 812. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-99-8031-4_27
Helander, N., Boedeker, M. & Mäkelä, L. (2023). Developing Digital Media Service Value Creation by Using Emotion Data. In Proceedings of the 15th International Joint Conference on Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management - KEOD; ISBN 978-989-758-671-2; ISSN 2184-3228, SciTePress, pages 304-314. DOI: 10.5220/0012257500003598.
Mäkelä, L., Boedeker, M. & Helander, N. (2020). Value Emergence in the Usage of Mobile News Alerts. In: Duffy, A., Ling, R., Kim, N., Tandoc, E. Jr. & Westlund, O. (eds.). Mobile News. Journalism’s Shift from Fixed to Fluid. Routledge, New York.
Jussila, J., Sillanpää, V., Boedeker, M. & Helander, N. (2020). Sensory Technologies for Improving Employee Experience and Strengthening Customer Relationships. In: Lehtimäki, H., Uusikylä, P. & Smedlund, A. (eds.). Society as an Interaction Space. Translational Systems Sciences, vol 22, 275-291. Springer, Singapore. https://doi.org/10.1007/978-981-15-0069-5_13
Boedeker, M. & Mäkelä, L. (2020). Räätälöintiä ja arvonluontia: kenen näkökulmasta ja kuinka pitkälle? Teoksessa: Jalonen, H., Helander, N., & Mäkelä, L. (toim.). Arvostustalous — Kuinka arvostus rakennetaan ja rakentuu digiyhteiskunnassa, 233-256. Vastapaino, Tampere.
Jussila, J., Sillanpää, V., Boedeker, M. & Helander, N. (2020). Tunneteknologiat työntekijäkokemusten kehittämisessä. Teoksessa: Jalonen, H., Helander, N., & Mäkelä, L. (toim.). Arvostustalous — Kuinka arvostus rakennetaan ja rakentuu digiyhteiskunnassa, 345-366. Vastapaino, Tampere.
Mäkelä, L., Boedeker, M. & Helander, N. (2019). Value Emergence in the Usage of Mobile News Alerts. Digital Journalism. DOI: 10.1080/21670811.2019.1654899
Jussila, J., Boedeker, M., Helander, N. & Vuori, V. (2018). Tunnetilojen tunnistaminen Twitterissä. Teoksessa P. Isotalus, J. Jussila & J. Matikainen (toim.), Twitter viestintänä. Ilmiöt ja verkostot. Vastapaino, Tampere, ISBN 978-951-768-615-0.
Andersson, T., Boedeker, M., Helander, N., Jussila, J., Sillanpää, V., Vasell, T. & Vuori, V. (2017). Menetelmiä digitaalisen arvonluonnin ymmärtämiseen. VTT Technology 311. Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy, Espoo, ISBN 978-951-38-8583-0, ISSN-L 2242-1211, ISSN 2242-122X (Verkkojulkaisu).
Boedeker, M. (2017). Affektiivinen polku - Asiakkaan affektiivisen kokemuksen rooli arvonluonnissa B2B-kontekstissa. Teoksessa N. Helander & V. Vuori (toim.), Avaimia arvonluontiin. Juvenes Print, Tampere.
Vuorijärvi, A. & Boedeker, M. (2007). Asiantuntijaviestintä ja opinnäytetyötekstin rakenne, teoksessa: Ammattikorkeakoulun opinnäytetyö kehittämiskohteena. Käytännön kokemuksia ja perusteltuja puheenvuoroja, toim. Maisa Toljamo ja Aino Vuorijärvi, Oulu: Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 172-187.
Albanese, P. & Boedeker, M. (2002). Matkailumarkkinointi. Oy Edita Ab: Helsinki.
Boedeker, M. (1997). Recreational Shopping. The Role of the Basic Emotional Dimensions of Personality. Väitöskirja. Turun kauppakorkeakoulun julkaisuja, sarja: A-9:1997, Turku
Boedeker, M. (1997) Relationship Marketing and Regular Customer Cards. Marketing Intelligence and Planning, vol. 15, no. 6, 249-257. http://dx.doi.org/10.1108/02634509710184820
Boedeker, M. (1995). New Type and Traditional Shoppers. A Comparison of Two Major Consumer Groups. International Journal of Retail & Distribution Management, vol. 23, no. 3, 17-26. http://dx.doi.org/10.1108/09590559510083966