Tampereen yliopisto
nina.mesiranta [at] tuni.fi (nina[dot]mesiranta[at]tuni[dot]fi)
puhelinnumero+358504701017
Projektit
Tutkimusyksikkö
Kauppatieteet
Uusimmat julkaisut
“I Do What I Do to Drive Change”: The Social-Symbolic Work of Sustainable Fashion Influencers
Kaivonen, I., Mesiranta, N. & Närvänen, E., 2024, julkaisussa: Fashion Theory - Journal of Dress Body and Culture. 28, 1, s. 85-115Tutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Examining consumer food waste through grocery retailers’ customer data: Segments and practical implications
Närvänen, E., Mesiranta, N., Saarijärvi, H. & Nevalainen, J., heinäk. 2023, julkaisussa: INTERNATIONAL JOURNAL OF CONSUMER STUDIES. 47, 4, s. 1273-1290Tutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
The assembling of circular consumption: A sociomaterial practice approach
Närvänen, E., Fuentes, C. & Mesiranta, N., 2023, The Routledge Handbook of Catalysts for a Sustainable Circular Economy. Lehtimäki, H., Aarikka-Stenroos, L., Jokinen, A. & Jokinen, P. (toim.). Routledge, s. 535-549Tutkimustuotos: Luku › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Framings of Food Waste: How Food System Stakeholders Are Responsibilized in Public Policy Debate
Mesiranta, N., Närvänen, E. & Mattila, M., 2022, julkaisussa: JOURNAL OF PUBLIC POLICY AND MARKETING. 41, 2, s. 144-161 18 SivumääräTutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Somevaikuttajat edistävät kiertotalousmuodin uusia kulutuskäytänteitä
Mesiranta, N. & Luukkonen, R., 14 jouluk. 2022, julkaisussa: Stipendiblogi, Liikesivistysrahasto.Tutkimustuotos: Muu verkkokirjoitus › General public
Somevaikuttajat oppaina kestävässä pukeutumisessa
Luukkonen, R. & Mesiranta, N., 23 marrask. 2022, julkaisussa: Politiikasta.fi. 23.11.2022Tutkimustuotos: Artikkeli › General public
Institutional work in food waste reduction: Start-ups' role in moving towards a circular economy
Närvänen, E., Mattila, M. & Mesiranta, N., 2021, julkaisussa: Industrial Marketing Management. 93Tutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Social Media Influencers Educating Consumers on Sustainable Fashion
Mesiranta, N., Närvänen, E., Luukkonen, R. & Kaivonen, I., 2021, Proceedings of the 52nd Annual Conference of the Association for Consumer Research (ACR 2021). Williams Bradford, T., Keinan, A. & Thomson, M. (toim.). Duluth, MN: Association for Consumer Research, s. 87-90 (Advances in Consumer Research; Vuosikerta 49).Tutkimustuotos: Konferenssiartikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Kohti kestävää kuluttamista: Materiaalitaju kuluttajien ja materiaalien aktiivisen suhteen hahmottajana
Janhonen, K., Mattila, M., Mesiranta, N., Kouhia, A., Autio, M. & Närvänen, E., 14 jouluk. 2020, julkaisussa: Alue & Ympäristö. 49, 2, s. 4-21Tutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu
Platform-based sustainable business models: reducing food waste in food services
Mattila, M., Mesiranta, N. & Heikkinen, A., 2020, julkaisussa: International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management. 24, 4/5, s. 249-265Tutkimustuotos: Artikkeli › Tieteellinen › vertaisarvioitu