Terveyden edistämisen ylempi tutkinto-ohjelma

Tampereen ammattikorkeakoulu

Terveyden edistämisen osaajaksi

Haluatko työskennellä terveyden edistämisen asiantuntijatehtävissä?

Koulutustyyppi

Ylempi AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK

Suunniteltu kesto

1,5-2 vuotta

Koulutuksen laajuus

90 op

Kaupunki

Tampere

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Haluatko työskennellä terveyden edistämisen asiantuntija- ja kehittämistehtävissä?

Terveyden edistämisen ylempi tutkinto-ohjelma antaa sinulle valmiudet tutkimukselliseen kehittämiseen ja terveyden edistämisen asiantuntijatyöskentelyyn. Lisäksi opit toimimaan lähijohtamisen, ohjaus- ja konsultaatiotehtävien sekä hankkeiden parissa.

Tutkinto-ohjelmassa opit hyödyntämään tutkittua tietoa hankkimaan tutkittua tietoa terveyden edistämisen perustaksi, arvioimaan kriittisesti oman alasi toimintaa ja kehittämistarpeita sekä kehittämään toimialaa näyttöön perustuen. Koulutuksessa perehdytään useisiin erilaisiin menetelmiin vaikuttaa ihmisten ja yhteisöjen terveyteen ja hyvinvointiin mm. viestinnän, käyttäytymiseen vaikuttavien teorioiden, johtamisen ja hyvinvointisuunnittelun näkökulmasta. Pääset pureutumaan uusiin teemoihin, kuten genomitietoon ja terveyteen liittyvän datan käyttöön terveyden edistämisen suunnittelussa eettisesti kestävällä tavalla.

Tutkinto-ohjelmassa on kaksi vaihtoehtoista syventävien ammattiopintojen linjaa: terveyden edistämisen ja työterveyshuollon linja. Tutkinto-ohjelman linjoilla on yhteisiä syventäviä ammattiopintoja 20 op ja erillisiä opiskelijan linjavalinnan mukaisia opintojaksoja 10 op. Tämän lisäksi opiskelija valitsee vapaasti valittavia opintoja mielenkiintonsa ja tarpeensa mukaisesti 30 op laajasta tarjonnasta.

Terveyden edistämisen ylempi tutkinto-ohjelma antaa osaamisen yksilöllisen terveystiedon hyödyntämiseen

Terveyden edistämisen YAMK-opinnot tukivat uralla etenemistä.

Opinnot mahdollistavat etenemisen asiantuntija- ja esimiestehtäviin.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä opinto-ohjaaja Ida Grönlundiin, osaamispäällikkö Päivi Hautaviitaan tai tutkintovastaava Merja Kanervisto-Jokiseen, etunimi.sukunimi@tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.