Median, viestinnän ja teknologian vuorovaikutuksen infrastruktuurikokonaisuus

Hervannan kampus
Keskustakampus

Palveluhaku

Tutkimushaku

Viestinnän, kielten, pelitutkimuksen, pelillistämisen ja ihmisen ja teknologian vuorovaikutuksen opetus- ja tutkimusinfrastruktuurit tukevat näiden alojen tutkimusta ja opetusta.

Näiden alojen rikas tutkimuskohteiden- ja menetelmien kirjo tukeutuu usein yhteneväiseen infrstruktuuriin. Yhteinen infrastruktuuri mahdollistaa kustannustehokkaan toiminnan ja kansallisesti ja kansainvälisesti merkittävien laboratorioiden kehittämisen ja ylläpidon.

• Viestinnän alan infrastruktuureita ovat Teatteri-infrastruktuuri, News lab  ja Visual Studies lab.
  • Kielten opetuksen ja tutkimuksen infrastruktuuri koostuu kielistudiosta, tulkkausstudiosta ja kieliteknologialuokasta.
  • Pelikulttuurien tutkimuksen infrastruktuuriin kuuluu OASIS ja Game Lab.
  • Pelillistämisen ja Ihmisen ja teknologian vuorovaikutuksen tutkimuksen infrastruktuurit ovat yhteiset. Keskeisiä osia ovat kuusi erilaisesta laboratoriotilaa (Ludus, käytettävyyslaboratorio, tuoksulaboratorio, katse ja kosketuslaboratorio, psykofysiologialaboratorio, ajoneuvolaboratorio, robostudio)

RoboStudio

RoboStudio on monitieteinen yhteisopetustila, jossa voi työskennellä sosiaalisten robottien kanssa.

Tutustu RoboStudioon

Tulkkausstudio

Tulkkauksen tutkimisen lisäksi tiloja ja laitteita on mahdollista hyödyntää myös muiden tutkimusalojen tarpeisiin.

Tutustu tulkkausstudioon

Harjoitustoimitus

Harjoitustoimitus (Harkkari) on pienoistoimitus, johon kuuluvat myös tv-studio ja Radio Moreenin tilat.

Tutustu harjoitustoimitukseen

Nätyläisiä telepresenssi-yhteydessä Coventryn yliopiston kanssa.

Teatteritaiteen infrastruktuuri

Nätyn tiloja ovat Teatterimonttu, kaksi harjoitussalia, laulu- ja puheopetustilat, äänistudio, ompelimo, puvusto sekä verstastilat.

Tutustu teatteritaiteen infrastruktuuriin