Osaava-massaviestijärjestelmä
Osaava-massaviestijärjestelmä mahdollistaa vakavasta häiriötilanteesta viestimisen nopeasti henkilöstölle ja opiskelijoille. Järjestelmällä voidaan lähettää sähköpostia ja tekstiviestejä. Järjestelmää käytetään massaviestien lähettämiseen vain vakavissa häiriötilanteissa ja aika ajoin testitarkoituksessa. Tositilanteessa toimi hätäviestissä annetun ohjeen mukaan ja seuraa intranetiä, jossa annetaan tilanteesta lisätietoja.
Viestissä voidaan kertoa, että kampukselle ei voi tulla esimerkiksi tulipalon tai vesivahingon takia. Viestissä voidaan käskeä suojautumaan sisälle esimerkiksi uhkaavassa tilanteessa tai kaasuvuodon sattuessa. Järjestelmää voidaan käyttää myös laajoissa tietojärjestelmäkatkoksissa. Pienemmissä häiriötilanteissa tiedotuskanavana käytetään jatkossakin intranetiä.
Massaviestejä voidaan lähettää järjestelmästä koko korkeakouluyhteisölle tai tietylle kohderyhmälle: yliopiston henkilöstö, TAMKin henkilöstö, yliopiston opiskelijat tai TAMKin opiskelijat. Henkilöstölle on mahdollista kohdentaa viesti myös kampuksittain. Opiskelijoille on mahdollista kohdentaa viesti Porin tai Seinäjoen kampuksille. Järjestelmä mahdollistaa myös pienempien ryhmien – kuten yliopiston talojen turvaryhmien – sisäisen viestinnän.
Puhelinnumero oikein?
Osaava-järjestelmä poimii yliopiston ja TAMKin henkilöstön puhelinnumerot automaattisesti henkilöstöjärjestelmä Mepcosta. Viestit tulevat työpuhelimeen. Jos haluat saada viestejä myös kotipuhelimeesi, käy lisäämässä kotipuhelinnumero omiin tietoihisi Mepcossa. Lisätietoja tietojen muokkaamisesta Mepcossa.
Opiskelijoiden puhelinnumerot tulevat järjestelmään opintotietojärjestelmistä.
Yliopiston opiskelija, lisää puhelinnumerosi Sisussa yläpalkin Omat tiedot -osiossa. Lisätietoja tietojen muokkaamisesta Sisussa.
TAMKin opiskelija, tarkista Pakissa Yhteystiedot-välilehdellä, että puhelinnumerosi on oikein ja se on merkitty kohtaan yksi. Lisätietoja tietojen muokkaamisesta Pakissa.
Lisätiedot: turvallisuus [at] tuni.fi (turvallisuus[at]tuni[dot]fi)