Henkilö hämähäkkikeinussa.

Monta reittiä Tampereen yliopiston tutkinto-opiskelijaksi

Tampereen yliopisto mahdollistaa useita vaihtoehtoisia tapoja tulla valituksi tutkinto-opiskelijaksi, myös ilman valintakoetta tai todistusvalintaa. Tältä sivulta löydät kootusti tietoa vaihtoehdoista, tutustu ja hyödynnä opintojen kautta opiskelupaikan saaminen.

Kevään 2025 toisen yhteishaun näyttöreittivalinnan tiedot Tietojenkäsittelytieteiden ja tietotekniikan osalta on päivitetty 3.7.2024.

Sivun muita tietoja päivitetään lukuvuoden 2024–2025 aikana.

Tampereen yliopisto tarjoaa monia tapoja hakea tutkintoon johtavaan koulutukseen.

• Suomenkielisiin koulutuksiimme haetaan kevään toisessa yhteishaussa 11.3.–25.3.2025 klo 15.00.
  • Englanninkielisiin kandidaattiohjelmiimme sekä teatteritaiteen koulutukseen haetaan kevään ensimmäisessä yhteishaussa 8.1.–22.1.2025 klo 15.00. Teatteritaiteen koulutus on pääsääntöisesti haussa joka toinen vuosi (haku oli 2024).
  • Englanninkielisiin maisteriohjelmiimme haetaan Tampereen yliopiston omassa erillishaussa.

Saman kevään aikana voit hakea tutkinto-opiskelijaksi eri tavoilla, eri valintatavat eivät siis sulje toisiaan pois. Huomaathan kuitenkin, että voit ottaa vain yhden korkeakoulupaikan vastaan yhden lukukauden aikana, tämän jälkeen muut paikat peruuntuvat automaattisesti.

Tutustu alla vaihtoehtoisiin tapoihin tulla valituksi tutkinto-opiskelijaksi:

• näyttöreittiopintojen suorituksen perusteella
  • kilpailumenestyksen perusteella
  • suoritettujen avoimen yliopiston opintojen perusteella
  • ennalta määritettyjen väyläopintojen perusteella.

Vaihtoehtoiset valintatavat kevään toisessa yhteishaussa

Kevään 2025 toisen yhteishaun näyttöreittivalinta Tietojenkäsittelytieteet ja tietotekniikka

Avoimen yliopiston opinnoilla tutkinto-opiskelijaksi