Hyppää pääsisältöön

Ammatilliset opettajankoulutukset

Tampereen ammatillisessa opettajakorkeakoulussa (TAOK) voit opiskella ammatilliseksi opettajaksi, erityisopettajaksi sekä opinto-ohjaajaksi. Voit myös vahvistaa osaamistasi täydennyskoulutuksissamme. Lisäksi toimimme aktiivisesti pedagogisissa kehittämishankkeissa.

Uutta osaamista täydennyskoulutuksistamme

Tarjoamme täydennyskoulutuksia opettajille ja kasvatusalan ammattilaisille. Kannattaa tarkkailla sekä nettisivujamme että Facebook-sivuamme!  

Tutustu pedagogisiin täydennyskoulutuksiin

Tarjoamme useita täydennyskoulutuksia sekä opettajille että muille oppilaitosten työntekijöille. Opiskeltavien sisältöjen lisäksi koulutukset tarjoavat loistavan mahdollisuuden verkostoitua kollegoiden kanssa. Täydennyskoulutukset ovat osallistujille maksuttomia.

Ammatillinen opettajakorkeakoulu

Ota yhteyttä!

Ota yhteyttä, jos haluat lisätietoa koulutuksistamme!
taok.tamk [at] tuni.fi (taok[dot]tamk[at]tuni[dot]fi)

Tampereen ammatillinen opettajakorkeakoulu (TAOK)

Seuraa meitä somessa

Opetusalan koulutukset Tampereen korkeakouluyhteisössä

Olemme koonneet kaikki TAMKin ja Tampereen yliopiston opetusalan koulutukset yhdelle sivulle. Opintoja on tarjolla vasta opettajaksi aikoville sekä jo opettajana toimiville.

Lue blogiamme!

Nyt erityisopettajaopinnot valmistumassa – Niina Salovaara päätyi harjoittelun kautta Sataedun lehtoriksi

Kasvokuva hymyilevästä Niinasta.

Oivallus siitä, että jokaisessa ryhmässä on useampia erityisen tuen opiskelijoita, sai Sataedun lehtorin Niina Salovaaran opiskelemaan ammatilliseksi erityisopettajaksi. Opettajaksi Niina päätyi viisi vuotta sitten työskenneltyään ensin 15 vuoden ajan mielenterveys- ja päihdetyön parissa.

Työelämäjaksolla

Kooste kuvista, joissa näkyy Tuomas ja Keudan rakennuksia.

Syksy ja syyskuinen viikko 39 olivat ajatuksissani helmikuun lopulta alkaen, kun tieto mahdollisuudesta päästä opettajan työelämäjaksolle konkretisoitui.

Oman ajattelun haastamista ja uudelleen orientaatiota, yhteisöllisesti…

Ensimmäisen oppilaitosjohdon 24 h leirin aikana kehittyi läsnäolevuus ja yhteisöllisyys. Leirille osallistuneet oppilaitosjohtajat synnyttivät yhteistoiminnallisuuden ja pedagogiikan johtamisen teemoissa vaikuttavia tekoja.