Hyppää pääsisältöön
Selaat menneen lukuvuoden (2022–2023) opintotietoja.
Haluatko vaihtaa kuluvaan lukuvuoteen?
Opintojakso, lukuvuosi 2022–2023
LOG.820

Pro gradua tukevat menetelmäopinnot 1, 5 op

Tampereen yliopisto

Pro gradua tukevat menetelmäopinnot (Osallistuminen opetukseen); englanti, suomi

Tyyppi
Osallistuminen opetukseen
Opetuskieli
englanti, suomi
Laajuus
5 op
Arvosteluasteikko
Yleinen asteikko, 0-5
Vastuuorganisaatio
Logopedian opetus 100 %
Järjestävä organisaatio
Logopedian opetus 100 %

Ohjelmassa oleva opetus

Toteutus

Diskurssianalyysi, Luento-opetus

Luento-opetus (suomi)
2.9.2022 – 12.12.2022
Aktiivinen periodissa 1 (1.8.2022–23.10.2022)
Aktiivinen periodissa 2 (24.10.2022–31.12.2022)
Toteutus

Tilastollisen tutkimuksen perusteet, Luento-opetus

Luento-opetus (suomi)
7.9.2022 – 14.12.2022
Aktiivinen periodissa 1 (1.8.2022–23.10.2022)
Aktiivinen periodissa 2 (24.10.2022–31.12.2022)
Toteutus

Terveystieteiden tilastolliset tutkimusmenetelmät, Luento-opetus

Luento-opetus (suomi)
11.1.2023 – 31.5.2023
Aktiivinen periodissa 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Aktiivinen periodissa 4 (6.3.2023–31.5.2023)
Toteutus

Laadulliset tutkimusmenetelmät, Luento-opetus

Luento-opetus (suomi)
10.1.2023 – 9.5.2023
Aktiivinen periodissa 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Aktiivinen periodissa 4 (6.3.2023–31.5.2023)
Toteutus

Qualitative Research Methods, Luento-opetus

Luento-opetus (englanti)
26.1.2023 – 16.3.2023
Aktiivinen periodissa 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Aktiivinen periodissa 4 (6.3.2023–31.5.2023)

This seminar is designed to provide the student with a number of ways to address the complexity of various kinds of social action via the qualitative research paradigm. Based on around a century of field based and empirically defensible discovery and analysis procedures, this seminar will enable students to gain an overview and appreciation for qualitative research in general and hands-on experience with several specific qualitative research approaches. These will provide the students with a means to embrace the complexity of meaning-making and social action. We will devote time to a number of qualitative discovery procedures and analyses that enable a view of authentic social activity. By the end of the course, students will have a greater appreciation of the complexity, richness and systematicity of meaning-making and will have number of discovery procedures and qualitative research methodologies to choose from when undertaking the investigation of complex social phenomena.

Oppimisympäristöt

Yhteiset

Luennot:
Opettajat
Sijainti

Toteutus

Keskusteluntutkimus, Luento-opetus

Luento-opetus (englanti)
10.1.2023 – 29.4.2023
Aktiivinen periodissa 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Aktiivinen periodissa 4 (6.3.2023–31.5.2023)
Toteutus

Terveystieteiden laadulliset tutkimusmenetelmät, Luento-opetus

Luento-opetus (suomi)
10.1.2023 – 21.4.2023
Aktiivinen periodissa 3 (1.1.2023–5.3.2023)
Aktiivinen periodissa 4 (6.3.2023–31.5.2023)
Toteutus

Tilastotieteen johdantokurssi, Luento-opetus

Luento-opetus (suomi)
7.3.2023 – 28.4.2023
Aktiivinen periodissa 4 (6.3.2023–31.5.2023)