Skip to main content
You are browsing the curriculum of an upcoming academic year (2026–2027).
Do you want to change to the ongoing academic year?
Course unit, curriculum year 2026–2027
PSY.001

Intensive Period, 3 cr

Tampere University
Teaching periods
Course code
PSY.001
Language of instruction
Finnish
Academic years
2024–2025, 2025–2026, 2026–2027
Level of study
Other studies
Grading scale
Pass-Fail
Persons responsible
Responsible teacher:
Elina Vierikko
Responsible teacher:
Mervi Vänskä
Responsible organisation
Faculty of Social Sciences 100 %
Coordinating organisation
Psychology Studies 100 %

Opintojaksolla tutustutaan psykologian tutkinto-ohjelmaan ja saadaan tietoa opiskeluaikaan liittyvistä ohjaus- ja hyvinvointipalveluista. Opintojaksolla käydään läpi oppimiseen ja opiskeluhyvinvointiin liittyviä tekijöitä omakohtaisten harjoitteiden avulla. Lisäksi rakennetaan omaa opiskelija- sekä tulevaa ammatti-identiteettiä yksilötehtävien ja pienryhmäharjoitusten kautta ja tutustutaan alustavasti psykologin työhön. Osana opintojakson työskentelyä laaditaan Ammatillisen kasvun portfolio, jossa työstetään ajatuksia psykologian opiskelijana ja tulevana psykologian alan asiantuntijana toimimisesta ja kehittymisestä.

Opintojakso koostuu reflektoivista opetustapahtumista, joihin sisältyy luentoja, keskustelua, itsenäisiä harjoituksia sekä kokemuksellista ryhmämuotoista oppimista pienryhmissä ja tarpeen mukaan yksilöllisenä ohjauksena. Opintojakso suoritetaan yhdessä jakson SOC.001 Orientoivat opinnot ja HOPS (2 op) kanssa.

Learning outcomes
Prerequisites
Studies that include this course
Completion option 1
Luento-opetus ja ryhmätyöskentely. Opintojakson työskentely jakaantuu kolmelle eri vuodelle. Työskentelyyn sisältyy luentoja, keskustelua ja kokemuksellista ryhmämuotoista oppimista sekä tarpeen mukaan yksilöllistä ohjausta. Opintojakso suoritetaan yhdessä jakson SOC.001 Orientoivat opinnot ja HOPS (2 op) kanssa. Ilmoittaudu omaa vuosikurssiasi koskevaan toteutukseen vuosittain.
Completion of all options is required.

Participation in teaching

No scheduled teaching

Participation in teaching

No scheduled teaching

Participation in teaching

No scheduled teaching