Pedaforum 2023 korkeakoulupedagogiikan päiviä vietettiin kesäkuun alussa

13. kesäkuun 2023

Suuri joukko korkeakoulupedagogiikan asiantuntijoita kokoontui Tampereen yliopiston Hervannan kampukselle 6. – 8.6.2023 viettämään Pedaforum 2023 -päiviä. Tapahtuma on vuosittain järjestettävä valtakunnallinen korkeakoulupedagogiikan konferenssi, jonka tänä vuonna järjesti Tampereen korkeakouluyhteisön Teaching and Learning Centre (TLC) yhteistyössä Poliisiammattikorkeakoulun kanssa.

TLC-ydintiimi kiittää lämpimästi koko tapahtumatiimiä, jota ansiokkaasti luotsasivat erikoissuunnittelija Jenni Majuri TAMKista ja erityisasiantuntija Sanna Kivimäki Tampereen yliopistolta. Suunnaton määrä asiantuntemusta, työtunteja, luovuutta ja järjestelmällisyyttä tarvittiin tämän kokoisen tapahtuman järjestämiseen. Kenties myös huumorintajua?

Kiitämme kaikkia esiintyjiä ja yhteistyökumppaneita. Esitysehdotuksia tuli huikea määrä ja tarjolla olikin nähtävää ja kuultavaa eri teemoista ja näkökulmista varmasti ihan kaikille. Yhteistyökumppanit olivat mukana tekemässä tapahtumaa mahdolliseksi.

Lisäksi haluamme kiittää kaikista kohtaamisista päivien aikana. Iloitsemme siitä, että kollegat ympäri Suomen ja ulkomailtakin pääsivät tapaamaan tärkeiden teemojen äärellä. Monet teistä tulivat jututtamaan meitä joko käytävillä kohdatessamme tai TLC-esittelypisteen luona. Oli riemastuttavaa huomata, että esimerkiksi verkkosivustomme ovat löytäneet eri organisaatioissa ja tehtävissä toimivat henkilöt, ja että sen sisällöt on koettu hyödyllisiksi. Yhteinen kehittäminen jatkuu.

Olkaa meihin rohkeasti yhteydessä, jos haluatte jatkaa keskusteluja korkeakoulupedagogiikan ja pedagogisen osaamisen verkostomaisesta kehittämisestä. Jaamme mielellämme ajatuksia ja poimimme uusia ideoita toimintaamme.

Ensi vuonna Pedaforum järjestetään Hämeenlinnassa 4. – 6.6.2024. Tapaammehan siellä?

Aurinkoisen kesän toivotuksin

Teaching and Learning Centren ydintiimi
Leena Katto ja Heidi Lehtonen, Tampereen ammattikorkeakoulu
Sari Leinonen ja Anneli Uusitalo, Tampereen yliopisto