TLC-webinaarin tallenne katsottavissa 13.2. saakka: Tieto yliopiston ja ammattikorkeakoulun rajat ylittävissä opetussuunnitelmissa

30. tammikuun 2023

Teaching and Learning Centren (TLC) kevään 2023 webinaarisarjan “Tutkimuksesta pedagogisiin tekoihin” käynnistyi 26.1. Johanna Annalan webinaarilla Tieto yliopiston ja ammattikorkeakoulun rajat ylittävissä opetussuunnitelmissa.

Osaamisesta puhutaan kaikkialla, mutta puhetta tiedosta ja tietämisestä on kovin vähän. Yliopiston tehtävänä on tarjota tutkimukseen perustuvaa ylintä opetusta, mutta mitä se tarkoittaa? Mikä on tiedon rooli opetussuunnitelmissa ja mihin tietoa koskevat valinnat perustuvat? Miten tieto ja osaaminen suhteutuvat toisiinsa? Webinaarissa tarkasteltiin yliopiston ja ammattikorkeakoulun yhteisiä opetussuunnitelmia ihmis- ja yhteiskuntatieteiden sekä teknistieteellisen alan näkökulmista. Esitys perustuu tutkimukseen, joka kohdistui monitieteisten ja ammatillisesti suuntautuneiden tutkinto-ohjelmien tieteenalakohtaisiin tietokäytänteisiin ja opetussuunnitelmien mahdollisuuksiin.

Asiantuntijana tilaisuudessa oli Johanna Annala, Ph.D., dosentti, yliopistonlehtori, EDU, Tampereen yliopisto.

Webinaarin tallenne löytyy TLC-webinaaritallenteista ja se on katsottavissa 13.2. saakka.Samassa yhteydessä on myös webinaarin esitysdiat. Johanna Annalan aiheeseen liittyvä blogikirjoitus Onko osaamispuhe johtanut tietosokeuteen? on luettavissa TLC-blogista.