TEMOTERO – Tekoäly esittelee tekoälytyökaluja

Julkaistu 26.4.2024
TEMOTERO-hanke muotoili GPT Labin aiemmin tuottaman tekoälytyökaluja käsittelevän muistion sisällön raporttimuotoon tekoälyn avulla. Raportti avaa lukijalleen pääsyn maailmalla tarjolla oleviin tekoälyä hyödyntäviin sovelluksiin.

TEMOTERO-hanke hyödynsi ChatGPT:tä ja sen Custom Instructions -toimintoa luodakseen automaattisen prosessin (tai prosessin osia). Prosessissa aiemmin tekniseen esitystapaan luotua sisältöä muotoiltiin uudelleen elinkeinoelämän edustajien näkökulma huomioiden. Raportissa kerrotaan myös ohjausprosessin kehittämisen aikana havaituista haasteista ja rajoituksista ChatGPT:n käyttöön liittyen.

Tekoälytyökaluja käsittelevä raportti on tuotettu Satakunnan alueen teknologiayritysten modernisoinnin tueksi. Raportti analysoi 85 eri aloille tarkoitettua työkalua. Raportti tuo esiin, kuinka generatiivisen tekoälyn (Generative Artificial Intelligence, GenAI) teknologia vaikuttaa sisällön tuottamiseen ja tuotannon automatisointiin. Raportti on suunnattu Satakunnan elinkeinoelämän edustajille sekä muille tekoälyteknologiasta kiinnostuneille auttamaan työkaluihin tutustumista ja löytämään uusia keinoja liiketoiminnan tehostamiseen sekä innovoimaan uusia hyödyntämiskohteita.

Tarjolla on siis tekoälyä hyödyntäviä sovelluksia tekoälyn esittelemänä. (Pdf, englanniksi)

Teknologiayritysten modernisointi tekoälyn ja robotiikan avulla (TEMOTERO) -hankkeessa suunnitellaan ja testataan satakuntalaisten yritysten tarpeisiin vastaava modernisointipalvelu, jossa erityisesti pk-yritykset voivat teettää eri alojen asiantuntijoiden ja/tai asiantuntija-/opiskelijatiimien tekemiä kokeiluja ja Proof of Concept (PoC) -pilotteja.

Tutustu TEMOTERO-hankkeeseen.