Rakennustekniikan tutkinto-ohjelma, monimuotototeutus, infrarakentaminen

Tampereen ammattikorkeakoulu

Rakennusalan moniosaajaksi

Rakennustekniikan insinöörinä olet rakentamassa tulevaisuuden elinympäristöä.

Koulutustyyppi

AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Insinööri (AMK)

Suunniteltu kesto

4 vuotta

Koulutuksen laajuus

240 op

Kaupunki

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Rakennustekniikan tutkinto-ohjelmassa saat valmiudet työskennellä rakennustekniikan ja -tuotannon monipuolisissa työtehtävissä. Monimuotototeutuksena tammikuussa 2025 alkavissa opinnoissa suuntaudut infrarakentamiseen. Infra-alan rakennusinsinöörinä sinulla on valmiudet toimia erittäin laaja-alaisessa infran tehtäväkentässä.

Infrarakentamisen opintosuunnalla perehdyt laaja-alaisesti liikenneväylien kuten teiden, katujen ja rautateiden, erilaisten maa- ja vesirakenteiden, perustusten sekä vesihuoltoverkostojen suunnitteluun, toteuttamiseen ja ylläpitoon. Rakentamisen ammattilaisena pystyt vaikuttamaan rakennetun ympäristön ratkaisuihin. Rakennusalan insinöörinä olet keskeisesti mukana rakentamassa parempaa elinympäristöä mm. kestävän kehityksen näkökulmasta.

Infra-alalla mennään vahvasti eteenpäin ja kehitetään toimintatapoja sekä hyödynnetään digitalisaation tuomia mahdollisuuksia, kuten tekoälyä. Näkisin, että alallamme ollaan monella tapaa edelläkävijöitä.

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä lehtori Petri Murtomaahan, petri.murtomaa(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.