Opinto-opas 2008-2009
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2008-2009

TETA-5320 Markkinoinnin johtaminen ja globaalit verkostot, 4 op
Marketing Management and Global Networks

Opintojakson vastuuhenkilö

Senja Svahn, Olavi Uusitalo

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 1 :
Tiistai 14 - 17, FB118
Keskiviikko 11 - 14, F PIENI SALI 1
Keskiviikko 11 - 14, F PIENI SALI 2

 
DI-Opiskelijat  


Suoritusvaatimukset

Tentti ja hyväksytysti suoritetut harjoitukset
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Tavoitteet

Antaa kuvan pitkäaikaisten suhteiden merkityksestä yrityksen kilpailukyvyn kehittämisessä. Tarkastella verkostojen merkitystä ja niiden johtamista maailmanlaajuisessa liikeotiminnassa.

Sisältö

Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Tunnistaa kulutusmarkkinoinnin ja teollisten tuotteiden markkinoinn erot. Kyky ymmärtää ja analysoida erilaisia suhteita ja verkostoja ja niiden merkitykstä yritysken resurssipohjan ja ydinkilpailukyvyn muodostamisrssa     
2. Ymmärtää tekijöitä, jotka vaikuttavat markkionintisuhteiden ja verkostojen luonteeseen ja kehittymiseen. Kykyä sisällyttää suhteiden ja verkostojen kehittämisen yrityksen markkinointi-strategiaan ja markkinoinnin johtamiseen     
3. Ymmärtää yhteistyön merkityksen ja roolin toimittajien ja markkinointikanavan hallinnassa, teknologisissa liitoumissa ja kansainvälisillä markkinoilla.     
4. Antaa valmiuksia valita joko itse tekeminen tai ulkoistaminen välillä (tehdä vai teettää), kun markkinointi- ja tuotantotoimenpiteitä organisoidaan.     


Opintojakson arvostelu

Hyväksytysti suoritetut harjoitukset ja hyväksytysti suoritettu tenttin kurssimateriaalista

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Opintomoniste                Suomi  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Pakollinen  
TETA-1300 Markkinointi Pakollinen  
TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi Suositeltava  

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-5320 Markkinoinnin johtaminen ja globaalit verkostot, 4 op 2905030 Markkinointi ja verkostotalous, 3 ov  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1   Luennot
Harjoitukset
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 0 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 0 %  


Viimeksi muokattu05.08.2008
MuokkaajaSenja Svahn