Opinto-opas 2009-2010
Jatko

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2009-2010

OHJ-2710 Peliohjelmointi, 6 op
Game Programming

Vastuuhenkilö

Timo Kellomäki

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 1, 2 :
Torstai 12 - 15, TC210

 
3.-n. vuosikurssi
Jatko-opiskelijat
Tietotekniikan koulutusohjelma  


Suoritusvaatimukset

Harjoitustyö ja tentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Antaa peruskäsitys nykyaikaisen pelituotannon ja -ohjelmoinnin eri osa-alueista. Kyetä toteuttamaan itsenäisesti pieni peliohjelmarunko.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Pelien tuotantoprosessi, ideointi, pelisuunnittelu  Tietokonepelien historia, liiketoimintamallit, julkaisualustat, pelimekaniikat ja tasapaino   
2. Peliohjelman rakenne, ohjauslaitteet, äänet, fysiikkamallit     
3. Grafiikan piirto, grafiikkatietorakenteet, sisä- ja ulkotilojen piirron tekniikat, animaatio  OpenGL ja DirectX-rajapinnat, shaderit, elokuvamaisuus   
4. Pelitekoäly, pelimaailmat, optimointitekniikat, verkkopelit  Proseduraalinen sisällön luominen, pelien testaaminen   


Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Luentokalvot                Suomi  
Muu verkkomateriaali           Lisämateriaali kerrotaan kurssin kotisivuilla.      Englanti  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
OHJ-2150 Algoritmien analyysi Suositeltava    
OHJ-2700 Tietokonegrafiikka Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 18 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 72 %  


Viimeksi muokattu18.03.2009
MuokkaajaTimo Kellomäki