Opinto-opas 2010-2011
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2010-2011

TETA-5320 Markkinoinnin johtaminen ja globaalit verkostot, 4 op
Marketing Management and Global Networks

Vastuuhenkilö

Olavi Uusitalo

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitukset
 27 h/per
 3 h/per


 


 


 


 
TETA-5320 2010-02 Tiistai 14 - 17, F PIENI SALI 1
Keskiviikko 11 - 14, FB118

Suoritusvaatimukset

Tentti ja hyväksytysti suoritetut harjoitukset
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Kurssilla tarkastellaan pitkäaikaisten asiakassuhteiden kehittymistä teollisuustuotteiden markkinoinnissa ja kansainvälisten ja monimutkaisten verkostojen hallintaa. Kurssin jälkeen opiskelija ymmärtää suhteiden merkityksen kansallisten ja kansainvälisten yritysverkostojen muodostamisessa ja hallinnassa. Lisäksi opiskelija tietää ja ymmärtää yritysten kansainvälistystavat ja osaa analysoida globaalia yritysympäristöä.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Tunnistaa ja vertailla kulutusmarkkinoinnin ja teollisten tuotteiden markkinoinnin erot. Kyky ymmärtää ja analysoida erilaisia suhteita ja verkostoja ja niiden merkitykstä yritysken resurssipohjan ja ydinkilpailukyvyn muodostamisessa.  Analysoida asiakkaan ja myyjän rajapinnan.    
2. Ymmärtää tekijöitä, jotka vaikuttavat markkinointisuhteiden ja verkostojen luonteeseen ja kehittymiseen. Kykyä sisällyttää suhteiden ja verkostojen kehittämisen yrityksen markkinointi-strategiaan ja markkinoinnin johtamiseen.  Vertailla erilaisia kansainvälistymisteorioita.   
3. Ymmärtää yhteistyön merkityksen ja roolin toimittajien ja markkinointikanavan hallinnassa, teknologisissa liittoumissa ja kansainvälisillä markkinoilla.  Selittää verkostojen vertauskuvat.    
4. Antaa valmiuksia valita joko itse tekeminen tai ulkoistaminen välillä (tehdä vai teettää), kun markkinointi- ja tuotantotoimenpiteitä organisoidaan.     

Opintojakson arvostelu

Hyväksytysti suoritetut harjoitukset ja hyväksytysti suoritettu tentti kurssimateriaalista

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Opintomoniste                Suomi  

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-5320 Markkinoinnin johtaminen ja globaalit verkostot, 4 op 2905030 Markkinointi ja verkostotalous, 3 ov  

Lisätiedot

Soveltuu jatko-opinnoiksi

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TETA-5320 2010-02 Kurssi linkittää markkinoinnin johtamisen erityyppisten verkostojen hallintaan. Tarkastelun kohteina ovat pitkäaikaisten asiakassuhteiden kehittyminen teollisuus-tuotteiden markkinoinnissa ja suhteiden merkitys kansallisten ja kansainvälisten yritysverkostojen muodostamisessa ja hallinnassa.       Lähiopetus: 40 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 60 %  

Viimeksi muokattu25.05.2010