|
Opinto-opas 2010-2011
OHJP-2811 Verkko-ohjelmistotekniikat, 5 op
|
Vastuuhenkilö
Jari Multisilta, Marko Suominen, Arttu Perttula
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin, sekä tehtävänannon mukaisesti toteutetut harjoitustyöt.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Jokaiseen luentokertaan liittyy viikkotehtävä, joka palautetaan luennoitsijalle. Tehtävien tarkoituksena on kokeilla erilaisia verkko-ohjelmistojen toteuttamiseen soveltuvia menetelmiä.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua verkko-ohjelmistojen arkkitehtuureihin ja toteutusteknologioihin. Erityisesti kurssilla pohditaan Web 2.0 -sovellusten toteuttamiseen, selainympäristössä tapahtuvan käyttäjäkokemuksen toteuttamiseen ja mobiilipäätelaitteiden sovelluksiin.
Sisältö
Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | - WWW-arkkitehtuuri -Web 2.0 -ideologia | - Java Servlet - CGI-ohjelmointi | |
2. | - SOA - Web Services | - SOAP - XMLRPC - RSS/ATOM - Web Services ja salaus | - RDF - OWL - MD5 - TEA |
3. | - WWW-sovellusten käyttöliittymät - laiteriippumattomuus - mobiililaitteet verkko-ohjelmistojen käytössä | - AJAX - Maemo, Python ja QT |
Opintojakson arvostelu
Kurssin arvosana muodostuu painotetusta harjoitustöiden arvosanojen keskiarvosta. Painotukset ja tarkemmat arviointikriteerit määritellään kurssin alussa.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Osasuoritukset:
Esitietovaatimukset
Opintojakso | P/S | Selite |
OHJP-2100 Olio-ohjelmointi | Suositeltava | |
OHJP-6201 Rakenteinen tieto | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Luennot Harjoitukset Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |