Opinto-opas 2013-2014
Pori

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2013-2014

Palvelutuotanto, 25 op

Opintokokonaisuuden tyyppi

Aineopinnot

Yhteyshenkilö

Rainer Breite, Hannu Vanharanta

Osaamistavoitteet

- Opintokokonaisuus perehdyttää opiskelijan teollisen palvelun (Industrial Services) viitekehykseen ja antaa valmiudet analysoida palvelujen suorituskykyä, laatua, tuottavuutta ja palvelutuotannon työympäristöä. Opiskelija osaa arvioida palvelun tuotteistettavuutta sekä soveltaa oppimaansa tietoa palveluliiketoiminnan elinkaarimallien kehittämiseen. Opiskelija osaa myös hakea, valita ja muokata tietoa toimintansa tueksi sekä yhdistellä ja soveltaa eri alojen tietämystä.

Sisältö

Pakolliset opintojaksot

Opintojakso Opintopisteet Vuosikurssi
PLA-51100 Teollisuustalouden peruskurssi 5 op I  
PLA-54350 Toimitusketjun hallinta 3 op I  
PLA-55100 Tietojohtaminen 5 op II  
PLA-55500 Projektiliiketoiminta 5 op II  
PLA-56100 Markkinoinnin perusteet 3 op I  
Yhteensä 21 op  

Täydentävät opintojaksot

Täydennetään vähintään opintokokonaisuuden minimilaajuuteen 25 op

Opintojakso Opintopisteet Vuosikurssi
PLA-33410 Ohjelmistotyön johtaminen 5 op II  
PLA-54400 Laatujohtaminen 5 op I  
PLA-55350 Projektin hallinnan perusteet 3 op I  
PLA-55400 Innovaatiotoiminta ja tuotekehitys 5 op II  
PLA-56300 Palvelujen markkinointi 5 op II  
PLA-59120 Teollisuustalouden vaihtuva-aiheinen opintojakso 2-5 op II  

Lisätiedot

Tavoitteena on kouluttaa akateemisia palvelutuotannon ammattilaisia sekä teollisuuden tarpeisiin, että tutkimus- ja kehittämistyöhön. Sivuainekokonaisuus on integroitavissa tukemaan opiskelijan oman alan pääainekokonaisuutta. Palvelujen hallinnan viitekehykseen sisältyy mm. palvelujen suorituskyky, laatu, tuottavuus ja palvelutuotannon työympäristö. Palvelujen teollistamisessa, on otettava huomioon tietointensiivisen organisaation yleiset menestystekijät, palvelun tuotteistettavuus ja modulaarisuus sekä markkinoitavuus. Palveluliiketoimintamallien kehittämiseen liittyvät toiminnan johtamiseen, organisointiin ja laskentatoimeen sisältyvät kokonaisuudet. Näistä muodostuu tietointensiivisen palvelutuotannon hallinnan ja kehittämisen viitekehys.

Viimeksi muokattu06.03.2013