|
Opinto-opas 2014-2015
TTA-72020 Teolliset palveluoperaatiot ja -innovaatiot, 4 op
|
Vastuuhenkilö
Sanna Nenonen, Eija Vaittinen, Miia Martinsuo
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Tentti ja harjoitustyöt.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Osaamistavoitteet
Kurssin tavoitteena on lisätä opiskelijoiden ymmärrystä teollisuuden palveluista, niiden moninaisuudesta ja merkityksestä yrityksille. Kurssin jälkeen opiskelija ymmärtää palveluinnovoinnin ja palveluoperaatioiden johtamisen ja organisoinnin merkityksen sekä palveluinnovoinnin mahdollisuudet erityisesti teollisessa toimintaympäristössä. Lisäksi opiskelija osaa konseptoida teollisuuden palvelun ja tietää miten uusia teollisuuden palveluita voi kehittää.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Teollisuuden palveluliiketoiminnan tausta, palveluiden moninaisuus teollisuuden näkökulmasta. | Eri sidosryhmien merkitys palveluliiketoiminnassa ja palveluinnovaatioissa. | |
2. | Uuden teollisen palvelun kehitysprosessin vaiheet ja hallinta, teollisten palveluiden konseptointi. | Teollisten palvelukehitysprojektien erityispiirteet ja toteutus. |
Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi
Tentti ja harjoitustyöt.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Osasuoritukset:
Esitietovaatimukset
Opintojakso | P/S | Selite |
TTA-11010 Teollisuustalouden perusteet | Pakollinen |
Tietoa esitietovaatimuksista
Teollisuustalouden perusteet tai vastaava
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Kurssi perehdyttää opiskelijat teollisuuden palveluiden tärkeimpiin käsitteisiin, luonteeseen ja prosesseihin. Kurssin osaamistavoitteena on opiskelijoiden ymmärrys teollisuuden palveluista, niiden moninaisuudesta ja merkityksestä yrityksille. Kurssin jälkeen opiskelija ymmärtää palveluinnovoinnin ja palveluoperaatioiden johtamisen ja organisoinnin merkityksen sekä palveluinnovoinnin mahdollisuudet teollisessa ympäristössä. Lisäksi opiskelija osaa konseptoida teollisen palvelun ja tietää, miten uusia teollisia palveluita voi kehittää. Kurssin osana käsitellään teollisuuden palveluliiketoiminnan taustaa sekä palveluiden moninaisuutta teollisuuden näkökulmasta. Kurssilla käydään läpi uuden palvelun kehitysprosessin vaiheita ja hallintaa sekä syvennytään palveluiden konseptointiin. Lisäksi käsitellään eri sidosryhmien merkitystä palveluinnovoinnissa ja tutustutaan palvelukehitysprojektien erityispiirteisiin ja toteutukseen. |