TLO-35030 Yhteisöt ja sosiaalinen media tietojohtamisessa, 4 op
Communities and Social Media in Knowledge Management
Lisätiedot
Soveltuu jatko-opinnoiksi
Vastuuhenkilö
Jari Jussila
Opetus
Toteutuskerta 1: TLO-35030 2015-01
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä |
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Tentti
Viikkoharjoitukset
Harjoitustyö
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää tiedon sosiaalisen luonteen ja yhteisöllisyyden merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät tärkeät käsitteet kuten wisdom of crowds, collective intelligence, crowdsourcing, Web 2.0 ja sosiaalinen media. Hän tunnistaa ja ymmärtää tietokoneen ja internetin mahdollistamien erilaisten modernien yhteistyö- ja verkostoitumismenetelmien ja –toimintatapojen, erityisesti sosiaalisen ja yhteisöllisen median, mahdollisuudet organisaatioiden sisäisessä ja ulkoisessa tiedonluomisessa, -jakamisessa ja päätöksenteossa. Hän ymmärtää näiden soveltamis- ja käyttömahdollisuuksia ja hyötyjä sekä yleisesti liiketoiminnassa että erityisesti innovaatiotoiminnan kontekstissa.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Kollektiivinen älykkyys ja joukkojen viisaus | ||
2. | Käytäntöyhteisöt (communities of practice, networks of practice) | ||
3. | Sosiaalinen media ja Web 2.0 liiketoiminnan tukena | ||
4. | Yhteisöjen ja yhteisöllisyyden hyödyntäminen liiketoiminnassa | ||
5. | Joukkoistaminen ja sosiaalinen media innovoinnissa | ||
6. | Sosiaalisen median analytiikka |
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
TLO-35030 Yhteisöt ja sosiaalinen media tietojohtamisessa, 4 op | TITA-4700 Yhteistyö ja verkostot tietojohtamisessa, 4 op |