PLA-56100 Markkinoinnin perusteet, 3 op
Principles of Marketing
Lisätiedot
Opintojakson vastuuyksikkö on Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, Porin yksikkö. Opettajana on Tuomas Pohjola.
Opintojaksolle ilmoittaudutaan sähköisellä ristiinopiskelulomakkeella. Opintojakso luennoidaan syksyn 1. periodilla.
Itsenäistä opiskelua yhteensä 81 h, josta auditorioluentoja 8 h, verkkoluentoja 10 h, pienryhmäharjoitus 4 h. Harjoituksissa on läsnäolovelvollisuus.
Opintojakso soveltuu vain tutkinto-opiskelijoille
Vastuuhenkilö
Tapio Salminen
-->Suoritusvaatimukset
Kirjallinen tentti + verkko- ja pienryhmäharjoitukset.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinointiajattelun lähtökohdat ja kehityksen. Hän tuntee markkinoinnin kilpailukeinot ja roolin yrityksen toimintona. Opiskelija osaa kuvata markkinoninin eri lähestymistapoja, sekä määritellä päätöksenteon perusteita ja saa käsityksen markkinoinnin laaja-alaisuudesa opintojen sekä työuran suuntautumisvaihtoehtona. Harjoituksissa opitaan ryhmätyöskentelyn keinoin analysoimaan ja työstämään tietoa havainnolliseen muotoon. Opiskelija saa perustan markkinoinnin opintojen syventämiselle jatkossa.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Kurssilla käsitellään markkinoinnin päätöksenteon keskeisiä osa-alueita sekä peruskäsitteitä. |
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Lisätiedot | Tenttimateriaali |
Kirja | Essentials of Marketing | Blythe, Jim | 978-0-273-71736-2 | Prentice Hall. 4th ed. 2009 | Kyllä |
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
PLA-56100 Markkinoinnin perusteet, 3 op | TETAP-6100 Markkinoinnin perusteet, 3 op |
Opintojaksoon liittyvät dokumentit