Strategiset teemat:
kansainvälistyminen,
kestävä kehitys
Yleiskuvaus
Kasvatuksen yhteiskunnalliset kytkennät -opintosuunnan ja Multicultural Study Programme in Education -osaamiskokonaisuuden vaihtoehtoinen opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijat ymmärtävät yhteiskuntien monikulttuuristumisen seuraukset koulutuspoliittiselle päätöksenteolle ja koulutuksen toteuttamiselle.
Cultural Diversity and Educational Policies -course as a part of Multicultural Study Programme in Education: The objective of the course is that the student understands the educational implications of increasing cultural diversity in different societies.
Sisältö
Opintojaksolla tarkastellaan etnisen ja kulttuurisen monimuotoisuuden koulutukselle tuomia haasteita suomalaisessa ja kansainvälisessä kontekstissa. Tutustumalla erilaisiin koulutuspoliittisiin malleihin luodaan yleiskuva kansainvälistyvään ja monimuotoistuvaan koulutuksen kenttään.
Multicultural Study Programme in Education: The course discusses the current challenges caused by the increase in ethnic and cultural diversity in Finland and international contexts. The aim of the course is to give a general idea of growing multiculturalism and ethnic diversity in different educational fields.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Itsenäinen työskentely
111 t
0 t
Seminaari
24 t
0 t
Opetuskieli
suomi,
englanti
Multicultural Study Programme in Education: book exam in english for international students.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
SeminaariOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Essee
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
3
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
in EnglishKirjallinen tentti
englanniksi
Vaihtoehto 1: osallistuminen opetukseen, essee ja suullinen esitys.
Vaihtoehto 2: kirjallisuuden tenttiminen. Kirjallisuus suoritetaan kokonaisuutena. Katso kuulusteluajankohdat koulutuksen kotisivuilta.
Vaihtoehto 3: book exam for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education. Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials on general examination days of the School of Education.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Pitkänen, P. & Kalekin-Fishman, D. & Verma, G. (eds.), Education and Immigration: Settlement Policies and Current Challenges. RoutledgeFalmer. 2002.
Räsänen, R. & San, J. (eds.), Conditions for Intercultural Learning and Co-operation. FERA. 2005.
As a part of Multicultural Study Programme in Education:
Pitkänen, P. & Kalekin-Fishman, D. & Verma, G. (Eds.), Education and Immigration: Settlement Policies and Current Challenges. RoutledgeFalmer. 2002.
Jokikokko, K., Teachers' intercultural learning and competrence. Acta Universitatis Ouluensis (114). 2010. http://herkules.oulu.fi/isbn9789514263705/isbn9789514263705.pdf