Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalle on syntynyt valmiudet markkinointitutkimusten tekemiseen ja niiden tulosten kriittiseen analysointiin.
Sisältö
Opintojaksossa perehdytään markkinointitutkimuksen eri tiedonhankintamenetelmiin ja tulosten analysointikeinoihin tutkimuksen soveltajan ja hyväksikäyttäjän näkökulmasta. Erityistä painoa asetetaan markkinointitutkimuksen nykysuuntauksiin.
Toteutustavat
Luento- ja harjoitusopetus 20 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Oppimispäiväkirjat sekä kirjalliset harjoitustyöt ja niiden suulliset esitykset.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Malhotra, Naresh & Birks, David: Marketing Research: An Applied Approach, Pearson Education, 2007. 2. Eriksson, Päivi & Kovalainen, Anne: Qualitative Methods in Business Research, Sage Publications, 2008. 3. Moisander, Johanna & Valtonen, Anu: Qualitative Marketing Research. A Cultural Approach, Sage, 2006. 4. Kozinets, Robert: Netnography. Doing Etnographic Research Online, Sage Publications, 2010. 5. Alasuutari, Pertti: Laadullinen tutkimus 2.0, Vastapaino, 2012. 6. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.