Tavoitteena on ymmärtää tiedonvälityksen ja viihteen organisaatioita osana mediamarkkinoita.
Contents
Jaksossa syvennytään monikansallisten mediakonsernien ja suomalaisten mediaorganisaatioiden toimintaan. Jakson suoritettuaan opiskelija kykenee tarkastelemaan mediakulttuurin tuotannon taloudellisia ja institutionaalisia rakenteita ja intressejä.
Teaching language
Finnish
Modes of study
Evaluation
Numeric 1-5.
Recommended year of study
1. year autumn
Study materials
Luento ja /tai kirjallisuutta, yhteensä kaksi teosta:
Nieminen , Hannu & Pantti, Mervi: Media markkinoilla (2004) JA yksi seuraavista: Cottle , Simon (ed.): Media Organisation and Production (2003), Croteau , David & Hoynes , William: The Business of Media (2001), Gripsrud , Jostein: The Dynasty Years (1995), Herkman , Juha: Kaupallisen television ja iltapäivälehtien avoliitto (2005), Hujanen , Taisto: The Power of Schedule (2002), Ruoho , Iiris: Utility Drama (2002), Wasko , Janet: Understanding Disney (2001).