Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää asiakkaan roolin markkinoinnin strategisten ja suunnitteluun liittyvien prosessien kannalta. Opiskelija osaa tulkita kulutuskäyttäytymistä ja siinä esiintyviä muutoksia toisiaan täydentävien koulukuntien näkökulmista, keskeisimpinä kuluttajan päätöksenteon (Behavioral Decision Theory) ja kulttuurisen kulutustutkimuksen (Consumer Culture Theory) näkökulmat.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään kuluttajakäyttäytymisen tutkimustraditioihin, nykytilaan ja tutkimusmenetelmiin. Keskeisiä teemoja ovat erityisesti kulutuskäyttäytymisen tutkimuksen, tutkimuskohteiden ja tutkimusmenetelmien muutokset. Opintojakson keskeisin oppimismateriaali koostuu korkeatasoisista kansainvälisistä tieteellisistä tutkimuksista.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Luennot, tentti ja harjoitustyöt
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Cova, Bernard, Kozinets, Robert & Shankar, Avi: Consumer Tribes, Butterforth-Heinemann, 2007. 2. Russel, Belk W.: Handbook of Qualitative Research in Marketing, Edward Elgar Publishing, 2006. 3. Anderson, James C., Narus James A. & Narayandas, D.: Business Market Management: Creating and Delivering Value, Prentice Hall, 2008. 4. Journal-artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.