Tutkimusprojektin avulla opiskelija kehittää valmiuksia yrityksen toiminnan, erityisesti markkinoinnin tieteelliseen tarkasteluun ja tutkimustyöhön. Seminaari tarjoaa opiskelijalle mahdollisuuden tunnistaa omat vahvat ja heikot puolensa sekä auttaa opiskelijoita ymmärtämään markkinoinnin tutkimusalueita ja tutkimuksen kokonaisuutta.
Opiskelija tuntee hyvän tieteellisen käytännön periaatteet ja osaa soveltaa niitä.
Sisältö
Koko seminaariryhmän yhteisissä seminaari-istunnoissa esitellään ja käsitellään jokaisen opiskelijan tutkielmatyö vähintään kolmessa työvaiheessa: 1) aiheanalyysi, 2 tutkimussuunnitelma ja 3) työn meneillään olevan vaiheen ja siihen liittyvien ongelmien esittely. Jokaisessa vaiheessa yksi tai kaksi muuta opiskelijaa toimii työn opponentteina. Näin seminaari tukee koko ryhmän työskentelyprosessia. Seminaariin sisältyy kirjaston järjestämä 2 tunnin tiedonhankintataitojen opetus.
Pro gradu -tutkielma on yliopistollinen opinnäyte, jonka tekemisessä opiskelijan tulee noudattaa hyvää tieteellistä käytäntöä sekä opiskelun ja tutkimuksen eettisiä periaatteita opetussuunnitelmassa kuvattujen osaamistavoitteiden pohjalta.
Hyvän tieteellisen käytännön varmistamiseksi 1.8.2015 alkaen jokainen pro gradu -tutkielma tarkastetaan Turnitin -plagiaatintunnistusjärjestelmän avulla ennen tutkielman arvostelua. Tarkastuksen tekee tutkielman ohjaaja.
1.8.2015 alkaen pro gradu -seminaari ja -tutkielma jakautuu neljään 10 opintopisteen osasuoritukseen. Seminaarin ohjaaja antaa tarkemmat ohjeet opintopisteiden kertymisestä.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Lisätietoja
Suositeltu suoritusajankohta: 2. vuoden syksy, 2. vuoden kevät