Tavoitteena on ymmärtää tiedonvälityksen ja viihteen organisaatioita osana mediamarkkinoita.
Sisältö
Jaksossa syvennytään monikansallisten mediakonsernien ja suomalaisten mediaorganisaatioiden toimintaan. Jakson suoritettuaan opiskelija kykenee tarkastelemaan mediakulttuurin tuotannon taloudellisia ja institutionaalisia rakenteita ja intressejä.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
1. vuoden syksy
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Luento ja /tai kirjallisuutta, yhteensä kaksi teosta:
Nieminen , Hannu & Pantti, Mervi: Media markkinoilla (2004) JA yksi seuraavista: Cottle , Simon (ed.): Media Organisation and Production (2003), Croteau , David & Hoynes , William: The Business of Media (2001), Gripsrud , Jostein: The Dynasty Years (1995), Herkman , Juha: Kaupallisen television ja iltapäivälehtien avoliitto (2005), Hujanen , Taisto: The Power of Schedule (2002), Ruoho , Iiris: Utility Drama (2002), Wasko , Janet: Understanding Disney (2001).