Publications:
Rättyä, K. (2023). Arviointi lukion äidinkieli ja kirjallisuus -oppiaineessa. Audiovisuaalinen tuotos https://youtu.be/rRmd7HdgW3Q?feature=shared
Rättyä, K. (2023). Kirjallisuudenopetus ja arviointi – mitä, miten ja miksi arvioidaan? teoksessa P. Hiidenmaa, I. Lindh, S. Sintonen, & R. Suomalainen (toim.), Lukemisen kulttuurit (307–320). Gaudeamus.
Kähkölä, S., & Rättyä, K. (2022). Kaunokirjallisia elämyksiä etsimässä: Analyysi perusopetuksen ja lukion opetussuunnitelmateksteistä. Teoksessa S. Routarinne, P. Heinonen, T. Kärki, A. Roiha, M.-L. Rönkkö, & A. Korkeaniemi (toim.), Ainedidaktiikka ajassa: Laajenevat oppimisympäristöt ja eri-ikäiset oppijat (164-182). (Ainedidaktisia tutkimuksia; Nro 22). http://hdl.handle.net/10138/353562
Presentations
Rättyä, K., & Niskakangas, J. (2024). Lukion oppikirjat kanonisoimassa romantiikan tyylikausia. 74–75. Abstraktin lähde: Ainedidaktinen symposium 2024, Helsinki, Suomi. https://blogs.helsinki.fi/ad-symposiumi-2024/files/2024/02/Ainedidaktisen_Symposiumin_Abstraktikirja_2024.pdf
Rättyä, K. (2023). Rethinking the focus of literature education –
Model of narrative agency as a possible framework. 137–138. Abstraktin lähde: NNFF, Helsinki, Suomi. https://www.helsinki.fi/assets/drupal/2023-10/NNFF9_abstraktbok.pdf
Rättyä, K. (2023) Visioning the Future of L1 Education – Narrative Agency as a Possible Framework for L1 Curricula. Kutsuttu esitelmä Szkoła 2023 : International academic conference "School 2023", 1.6.2023, Krakow, Puola.