Dimensions Analytics – käytössäsi uusi tutkimustiedon tietokanta

Julkaistu 18.9.2024
Tampereen korkeakouluyhteisö
Kuvituskuva.
Dimensions Analytics on Digital Science Ltd:n tuottama tutkimustiedon tietokanta, joka sisältää tieteellisten artikkeleiden viittausverkoston lisäksi linkitettyä tietoa dataseteistä, tutkimuksen rahoituksesta, patenteista, kliinisistä kokeista ja yhteiskunnallisista julkaisuista. Dimensions Analytics on hankittu korkeakouluyhteisön käyttöön 31.8.2025 asti.

Palveluntarjoaja järjestää koulutuksen keskiviikkona 25.9.2024 klo 14:00–15:00, koulutus on englanninkielinen. Zoom-linkin löydät intra-tapahtumasta. Koulutus tallennetaan, tallenteen linkki lisätään Vastuullisen ja avoimen tieteen koulutukset -sivulle. Tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan.

Palvelun löydät Andor-hakupalvelusta ja Tietokannat A–Z -listalta. Käyttämällä tätä kirjaston hankkimaa versiota tietokannasta, saat käyttöösi laajemmat sisällöt ja analysointimahdollisuudet, mm. rahoittajatiedot ja patentit. Omien hakujen tallentamista varten kannattaa luoda käyttäjätili.

Lisätietoja: lib.metrics [at] tuni.fi (lib[dot]metrics[at]tuni[dot]fi)