TAMKin uusi koulutusvararehtori on Katja Komulainen

Julkaistu 19.9.2023
Tampereen ammattikorkeakoulu
Tampereen ammattikorkeakoulun uudeksi koulutusvararehtoriksi on valittu Katja Komulainen. Komulainen siirtyy TAMKiin Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta, jossa hän on toiminut opetuksesta ja osaamisesta vastaavana vararehtorina.

Haaga-Helia ammattikorkeakoulun vararehtori, KTM, Katja Komulainen aloittaa uutena koulutuksen vararehtorina TAMKissa 1.12.2023 mennessä.

Komulainen kuvaa itseään ratkaisukeskeiseksi ja suunnitelmalliseksi toimijaksi, joka tarttuu työhön positiivisella asenteella ja innostuneella otteella. Korkeakoulutuksen lisäksi hän on tehnyt urallaan laajasti töitä myös pankkimaailmassa ja teknologiayrityksissä.

– Tuntuu upealta tulla valituksi tähän tehtävään, ja odotan innolla töiden aloittamista. TAMK, Tampereen korkeakouluyhteisö ja koko Tampereen alue ovat kiinnostavia toimintaympäristöjä. TAMKissa on aloja, joiden kanssa en ole aiemmin ollut tekemisissä, joten tulen varmasti saamaan uusia kulmia työhöni. Olen Sastamalasta Pirkanmaalta kotoisin ja opiskellut Tampereen yliopistossa, joten tämä tuntuu vähän kuin kotiin paluulta, Komulainen iloitsee.

Komulaisen valintaan vaikuttivat muun muassa hänen monipuolinen taustansa ja osaamisensa, laajat verkostonsa sekä vahva ote johtamiseen ja vaikuttamiseen.

– Haimme osaamista ja kokemusta johtamisessa ja arjen uudistamisessa. Katja Komulaisen mukana saamme kokemusta työelämärajapinnan ja koulutuksen vahvuuksien yhdistämisestä. Se on tärkeää nyt, kun korkeakoulut velvoitetaan entistä enemmän hankkimaan rahoitusta jatkuvaan oppimiseen, liiketoimintaan ja TKI-toimintaan, kommentoi TAMKin rehtori Tapio Kujala.

Koulutuksen vararehtorin tehtävää haki kaikkiaan 31 hakijaa.