Sarjamuotoisen tv-käsikirjoittamisen ylempi tutkinto-ohjelma

Tampereen ammattikorkeakoulu

Sarjamuotoisen tv-käsikirjoittamisen asiantuntijaksi

Tarinat syntyvät sydämessä ja sanoilla ne heräävät eloon – astu sarjamuotoisen tv-käsikirjoittamisen luovaan maailmaan!

Koulutustyyppi

Ylempi AMK-tutkinto

Tutkintonimike

Medianomi (ylempi AMK)

Suunniteltu kesto

1-1,5 vuotta

Koulutuksen laajuus

60 op

Kaupunki

Tampere

Opiskelumuoto

Monimuotototeutus

Sarjamuotoisen tv-käsikirjoittamisen ylemmän AMK-tutkintokoulutuksen tavoitteena on antaa sinulle valmiudet toimia käsikirjoittajana erilaisissa fiktiivisissä sarjamuotoisissa projekteissa. Tämä koulutus sopii sinulle, mikäli haluat tutkia, luoda ja syventyä eri sarjamuotojen maailmoihin, niiden tuotantokausirakenteisiin sekä konseptointiin. Saat mahdollisuuden kehittää draamallista ajatteluasi ja ymmärrystäsi sarjakerronnan erityispiirteistä.

Koulutus on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä alan ammattilaisten kanssa. Opiskelet kaikki sarjakäsikirjoittamisen vaiheet alkaen ideoinnista ja päättyen sarjan esittelyyn ja myyntiin. Opintosi koostuvat sekä lähi- että etäopetusjaksoista, ja työskentelet sekä ryhmissä että itsenäisesti. Koulutuksessa korostetaan yhteisöllisen tiedon jakamista ja tuottamista, mikä ilmenee muun muassa Kirjoittajahuone-työskentelyssä.

"Koulutuksen sisältö on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä työelämän toimijoiden kanssa. Myös kursseilla tulee olemaan mukana alan ammattilaisia. Heidän kauttaan pystymme mahdollistamaan opiskelijoille viimeisimmät opit ja korkealaatuisen osaamisen."

Kaipaatko lisää tietoa?

Lue tarkemmat tiedot tutkinnon sisällöistä, rakenteesta ja valintaperusteista Opintopolusta (linkki yllä ja alla). Koulutuksen sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä Lehtori Teppo Nuutinen, teppo.nuutinen(at)tuni.fi. Hakemiseen liittyvissä kysymyksissä ole yhteydessä TAMKin hakijapalveluihin.