Virtuaalinen todellisuus ja lisätty todellisuus opetuksessa

Tampereen ammattikorkeakoulu

Laajuus

3 op

Toteutusaika

Toteutus I: 19.11.2024-10.12.2024, Toteutus II: 1.4.2025-13.5.2025

Organisation sub unit

Ammatillinen opettajankoulutus

Koulutusala

Opetus ja kasvatus

Opetusmenetelmät

Etäopetus

Järjestävä yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Haluatko tehdä opiskelusta ja oppimisesta merkityksellistä ja tehokasta? Osallistu "Virtuaalinen todellisuus ja lisätty todellisuus opetuksessa" -koulutukseen, joka tarjoaa käytännönläheisiä taitoja ja vinkkeja virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden hyödyntämiseen opetuksessa. Kurssi yhdistää uusimman teknologian ja pedagogisen osaamisen, ja se vie sinut tutustumaan vaihtoehtoisiin todellisuuksiin, jotka ovat jo osa nykyopetusta.

Kurssilla käsitellään:

• virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden perusteet
  • ajankohtaisimmat tekniset laitteet ja sovellukset
  • sisältöjen luominen lisätyn ja virtuaalisen todellisuuden ympäristöissä sekä valmiiden materiaalien hyödyntäminen
  • käytännön esimerkkejä siitä, miten lisätty ja virtuaalinen todellisuus voi rikastuttaa oppimiskokemuksia.

Osallistava oppiminen: Opit, miten erilaiset muunnetun todellisuuden ratkaisut voivat lisätä oppilaiden aktiivisuutta ja osallistumista tunneilla.

Luovat opetusmenetelmät: Kehität uusia tapoja opettaa, jotka tarjoavat oppilaille uuden näkökulman oppimiseen.

Koulutus on suunnattu ammatillisen koulutuksen toimijoille, myös perusopetuksen, taiteen perusopetuksen, lukion ja vapaan sivistystyön henkilöstö voi osallistua.

Koulutus on Opetushallituksen rahoittamaa opetustoimen henkilöstökoulutusta ja osallistujille opetuskustannuksiltaan maksutonta.