Hyppää pääsisältöön

Managing service impact: engaging facts and feelings (MASI)

Tampereen yliopisto

Projektissa vastataan kysymykseen: Mitä faktojen ja tunteiden vuoropuhelu tarkoittaa kannattavuuden ja asiakasarvon johtamisessa ja miten tätä vuoropuhelua voidaan edistää? Projektissa tehdään interventionistista työtä viidessä innovatiivisessa verkostossa (Molok, Finla, Evondos, Koja, Gasum).

Tausta

MASI-projektin keskeisiä teema-alueita ovat:

  • Asiakasarvo ja sen kommunikointi
  • Yhteiskunnallinen vaikuttavuus
  • Ympäristöystävälliset arvot vs. talouden arvot
  • Yksittäisen toimijan näkökulma taloudenohjaukseen
  • Laskentatoimen narratiivit ja visualisointi  

Yliopistoyhteistyökumppanit projektissa: Aalto University, University of Aarhus, University of Basilicata / University of Arts London

Tavoite ja tehtävät

MASI-projektin tutkimustyön tavoitteena on viedä faktojen ja tunteiden vuoropuhelu käytäntöön ja siten kehittää asiakasarvon ja kannattavuuden johtamisen käytäntöjä.  

Visionamme on: Me haluamme tehdä laskentatoimelle saman kuin Fiskars puutarhanhoidolle.

Rahoituslähde

Tekes, osallistuvat yritykset

Koordinoiva organisaatio

Cost Management Center (CMC), Evondos Oy, Molok Oy, Koja-yhtiöt Oy, Gasum Oy, Finla Työterveys.

Yhteyshenkilöt

Teemu J. Laine

Associate Professor (tenure track)

teemu.j.laine [at] tut.fi

+358503087049