Projektissa vastataan kysymykseen: Mitä faktojen ja tunteiden vuoropuhelu tarkoittaa kannattavuuden ja asiakasarvon johtamisessa ja miten tätä vuoropuhelua voidaan edistää? Projektissa tehdään interventionistista työtä viidessä innovatiivisessa verkostossa (Molok, Finla, Evondos, Koja, Gasum).
Tausta
MASI-projektin keskeisiä teema-alueita ovat:
- Asiakasarvo ja sen kommunikointi
- Yhteiskunnallinen vaikuttavuus
- Ympäristöystävälliset arvot vs. talouden arvot
- Yksittäisen toimijan näkökulma taloudenohjaukseen
- Laskentatoimen narratiivit ja visualisointi
Yliopistoyhteistyökumppanit projektissa: Aalto University, University of Aarhus, University of Basilicata / University of Arts London
Tavoite ja tehtävät
MASI-projektin tutkimustyön tavoitteena on viedä faktojen ja tunteiden vuoropuhelu käytäntöön ja siten kehittää asiakasarvon ja kannattavuuden johtamisen käytäntöjä.
Visionamme on: Me haluamme tehdä laskentatoimelle saman kuin Fiskars puutarhanhoidolle.
Rahoituslähde
Tekes, osallistuvat yritykset
Koordinoiva organisaatio
Cost Management Center (CMC), Evondos Oy, Molok Oy, Koja-yhtiöt Oy, Gasum Oy, Finla Työterveys.
Yhteyshenkilöt
Teemu J. Laine
Associate Professor (tenure track)
teemu.j.laine [at] tut.fi
+358503087049