BMT-62556 Challenge Based Innovation Project Course, 10 cr

Additional information

Cern CBI@Tau

Person responsible

Saku Mäkinen, Timo Allinniemi, Jouko Laitinen, Jouko Nieminen, Santeri Repo, Antti Stenvall

Lessons

Implementation Period Person responsible Requirements
BMT-62556 2019-01 1 - 2 Timo Allinniemi
Jouko Laitinen
Saku Mäkinen
Jouko Nieminen
Santeri Repo
Laura Valtonen
Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen. Kurssisuoritus edellyttää kiitettävää oma-aloitteisuutta ja työmoraalia yhdistettynä hyviin ryhmätyö- ja sosiaalisiin taitoihin. Opiskelijat työskentelevät intensiivisellä aikataululla ryhmissä, ratkaisten maailmassa esiintyviä merkittäviä käytännön ongelmia.

Lisätietoja vastaavista:
https://www.cbi-course.com/
https://www.youtube.com/watch?v=leZ42VxDg6E
BMT-62556 2019-02 3 - 4 Timo Allinniemi
Jouko Laitinen
Saku Mäkinen
Jouko Nieminen
Santeri Repo
Laura Valtonen
Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen. Kurssisuoritus edellyttää kiitettävää oma-aloitteisuutta ja työmoraalia yhdistettynä hyviin ryhmätyö- ja sosiaalisiin taitoihin. Opiskelijat työskentelevät intensiivisellä aikataululla ryhmissä, ratkaisten maailmassa esiintyviä merkittäviä käytännön ongelmia.

Lisätietoja vastaavista:
https://www.cbi-course.com/
https://www.youtube.com/watch?v=leZ42VxDg6E

Learning Outcomes

After the course, the student is able to: Use tools and methods for product design in a practical radical innovation project, use the substance knowledge of his/her studies in a real life problem solving, communicate fluently orally, by writing as well as by visual and other means and participate in a professional role in a project team that - develops highly futuristic, technologically feasible ideas - creates a demo or a prototype of a product, service or other innovation - understands how to design with incomplete information - understands the value and apply iterative prototyping - develops skills in moving ideas into testable, tangible prototypes quickly - makes well justified design decisions in an ambiguous design environment - reframes a problem taking into account the different stakeholders as well as its the societal impact Team working skills are especially emphasized as the course comprises of assignments carried out by a cross-disciplinary and international team comprising of students with different backgrounds and skill sets.

Content

Content Core content Complementary knowledge Specialist knowledge
1. Needfinding and user approach in innovation     
2. Roles of basic research, ideation and benchmarking in design process      
3. Problem divergence, convergence and data synthetisation and analysis in radical innovation      
4. Prototyping, testing, hypothesis setting in innovation process     

Instructions for students on how to achieve the learning outcomes

Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen.

Assessment scale:

Evaluation scale passed/failed will be used on the course

Partial passing:

Completion parts must belong to the same implementation

Correspondence of content

There is no equivalence with any other courses

Updated by: Repo Santeri, 22.03.2019