TST-01706 Challenge Based Innovation Project Course, 10 cr
Additional information
Cern CBI@Tau
The course is only intended for degree students
Person responsible
Saku Mäkinen, Jouko Nieminen, Santeri Repo, Antti Stenvall
Lessons
Implementation | Period | Person responsible | Requirements |
TST-01706 2019-01 | 1 - 2 |
Timo Allinniemi Jouko Laitinen Saku Mäkinen Jouko Nieminen Santeri Repo Laura Valtonen |
Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen. Kurssisuoritus edellyttää kiitettävää oma-aloitteisuutta ja työmoraalia yhdistettynä hyviin ryhmätyö- ja sosiaalisiin taitoihin. Opiskelijat työskentelevät intensiivisellä aikataululla ryhmissä, ratkaisten maailmassa esiintyviä merkittäviä käytännön ongelmia. Lisätietoja vastaavista: https://www.cbi-course.com/ https://www.youtube.com/watch?v=leZ42VxDg6E |
TST-01706 2019-02 | 3 - 4 |
Saku Mäkinen Jouko Nieminen Santeri Repo Laura Valtonen |
Projektityö, jossa luodaan konkreettinen ratkaisu yhteiskunnalliseen ongelmaan erilaisia innovointimenetelmiä hyväksi käyttäen, opetukseen sekä ryhmän toimintaan vastuullisesti ja aktiivisesti osallistuen. Kurssisuoritus edellyttää kiitettävää oma-aloitteisuutta ja työmoraalia yhdistettynä hyviin ryhmätyö- ja sosiaalisiin taitoihin. Opiskelijat työskentelevät intensiivisellä aikataululla ryhmissä, ratkaisten maailmassa esiintyviä merkittäviä käytännön ongelmia. Lisätietoja vastaavista: https://www.cbi-course.com/ https://www.youtube.com/watch?v=leZ42VxDg6E |
Learning Outcomes
After the course, the student is able to: Use tools and methods for product design in a practical radical innovation project, use the substance knowledge of his/her studies in a real life problem solving, communicate fluently orally, by writing as well as by visual and other means and participate in a professional role in a project team that - develops highly futuristic, technologically feasible ideas - creates a demo or a prototype of a product, service or other innovation - understands how to design with incomplete information - understands the value and apply iterative prototyping - develops skills in moving ideas into testable, tangible prototypes quickly - makes well justified design decisions in an ambiguous design environment - reframes a problem taking into account the different stakeholders as well as its the societal impact Team working skills are especially emphasized as the course comprises of assignments carried out by a cross-disciplinary and international team comprising of students with different backgrounds and skill sets.
Content
Content | Core content | Complementary knowledge | Specialist knowledge |
1. | Needfinding and user approach in innovation | ||
2. | Roles of basic research, ideation and benchmarking in design process | ||
3. | Problem divergence, convergence and data synthetisation and analysis in radical innovation | ||
4. | Prototyping, testing and hypothesis setting in innovation process |
Correspondence of content
There is no equivalence with any other courses