TTA-55076 Strategic Account and Distributor Management, 5 cr

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Opetus

Toteutuskerta Periodi Vastuuhenkilö Suoritusvaatimukset
TTA-55076 2019-01 3 Tommi Mahlamäki
Assignments, lecture participation and exam.

Osaamistavoitteet

After finishing the course students will know the basic principles of strategic account management as well as distributor management. At the end of the course students wil be aware of the basic models and tools of both account and distributor management.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Customer relationship management.  Customer orientation, customer relationships, ralationship marketing, customer journey, digital CRM tools.   
2. Strategic account management.  Selection of strategic accounts, management of strategic accounts.   
3. Distributor management.  Models and tools of distributor management. Selection, assessment and motivation of distributors.    

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Lisätiedot Tenttimateriaali
Book   Implementing Key Account Management: Designing Customer-Centric Processes for Mutual Growth   Marcos, Davies, Guesalaga & Holt   978-0749482756       Yes   

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-11017 Basics of Industrial Management Mandatory   1
TTA-52021 B2B-Markkinointi Mandatory   1

1 . Alternative courses

Vastaavuudet

Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa

Päivittäjä: Kunnari Jaana, 05.03.2019