|
Yritysviestintä, 25 op |
Aineopinnot
Tapani Lepomäki, Eeva Kiiskinen
- Yritysviestinnän sivuaine tarkastelee viestintää osana yritysten liiketoimintaa. Sivuaine tähtää myös viestinnän ilmiön monipuoliseen tarkasteluun ja ymmärtämiseen.
- Sivuaineen opinnot suoritettuaan opiskelija tuntee yrityksen sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen ja ymmärtää mediakenttää ja sen toimintatapoja. Lisäksi opiskelija ymmärtää yrityskuvan rakentamisen sekä viestinnän tehokkuuden ja vaikuttavuuden merkityksen.
- Opinnot tutustuttavat käytännön työhön mm. opiskelijayhteisön oman verkkolehden (Studia Media) tuottamisen avulla.
Sivuaineessa aloittaminen edellyttää hyväksytysti suoritettua pääsykoetta, joka järjestetään huhtikuussa. ( Pakollinen )
Opintojakso | Opintopisteet |
TETA-1040 Puheviestintä ja neuvottelutaito | 3 op |
TETA-5010 Puheviestintä ja neuvottelutaito II | 5 op |
TETA-8021 Yritysviestintä | 5 op |
TETA-8030 Toimitustyö | 6 op |
TETA-8040 Multimediakurssi | 3 op |
TETA-8050 Näkökulmia yritysviestintään | 3 op |
Yhteensä | 25 op |
Poikkeustapauksissa, esimerkiksi päällekkäisyyksien vuoksi, kursseja voi korvata täydentävillä teollisuustalouden laitoksen opintojaksoilla.
Listasta täydennetään opintokokonaisuuden laajuuteen (25)
Opintojakso | Opintopisteet |
TETA-1300 Markkinointi | 4 op |
TETA-2100 Johtajuus ja henkilöstövoimavarat | 4 op |
TETA-2601 Strateginen johtaminen | 4 op |
Yhteensä | 12 op |
Yritysviestinnän sivuaineeseen haetaan erillisten pääsykokeiden kautta. 20-25 henkilöa valitaan soveltuvuuskokeella lukuvuosittain. Kokonaisuuteen ei voi tehdä kandidaatintyötä.