TTA-55030 Markkinointi ja globaalit verkostot, 4 op
Business in Networks
Vastuuhenkilö
Olavi Uusitalo, Jouni Lyly-Yrjänäinen
Opetus
Toteutuskerta 1: TTA-55030 2015-01
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä |
|
|
|
|
|
|
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää miten asiakasarvontuottamisella voi vaikuttaa yrityksen asiakassuhteisiin ja rooliin arvoverkostossa. Opiskelija tuntee liiketoimintasuhteen ulottuvuudet ja ymmärtää suhteen luonteen erityisesti avainasiakkaiden ja avaintoimittajien johtamisessa. Opiskelija tuntee eri tyyppisiä verkkoja/verkostoja B2B-liiketoiminnassa sekä tuntee niiden luonteen, tavoitteet ja riskit. Opiskelija ymmärtää verkostojohtamisen merkityksen yrityksen ydinkyvykkyytenä.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Asiakasarvo B2B-markkinoinnissa | Näkökulmat asiakasarvoon, arvontuottaminen, asiakaskeskeisyys | |
2. | Liiketoimintasuhteet | Myyjän ja ostajan välinen rajapinta, suhteen johtaminen | |
3. | Avainasiakkaat ja -toimittajat | Pitkäkestoisen liiketoimintasuhteiden tärkeys ja johtaminen B2B-liiketoiminnassa | |
4. | Liiketoimintaverkkojen perustyypit | Perusliiketoimintaverkot, liiketoimintaa uudistavat verkot, uutta liiketoimintaa luovat verkot | Vierailijaluentojen esimerkit |
Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi
Opintojakson arvostelu perustuu 1) harjoitustöihin (25%) ja 2) tenttiin (75%). Opintojakson tentin hyväksymisen alaraja on 45% tentin maksimipisteistä.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Esitietovaatimukset
Opintojakso | P/S | Selite |
TTA-52020 B2B-Markkinointi | Suositeltava | 1 |
1 . TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi / TETA-2306 Business Market Management
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
TTA-55030 Markkinointi ja globaalit verkostot, 4 op | TETA-5326 Business in Networks, 4 op |