Opinto-opas 2015-2016

TTA-55030 Markkinointi ja globaalit verkostot, 4 op
Business in Networks

Vastuuhenkilö

Olavi Uusitalo, Jouni Lyly-Yrjänäinen

Opetus

Toteutuskerta 1: TTA-55030 2015-01

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä
Luennot
 20 h/per

 

 

 

 

Luentoajat ja -paikat: Tiistai 14 - 17 F PIENI SALI 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää miten asiakasarvontuottamisella voi vaikuttaa yrityksen asiakassuhteisiin ja rooliin arvoverkostossa. Opiskelija tuntee liiketoimintasuhteen ulottuvuudet ja ymmärtää suhteen luonteen erityisesti avainasiakkaiden ja avaintoimittajien johtamisessa. Opiskelija tuntee eri tyyppisiä verkkoja/verkostoja B2B-liiketoiminnassa sekä tuntee niiden luonteen, tavoitteet ja riskit. Opiskelija ymmärtää verkostojohtamisen merkityksen yrityksen ydinkyvykkyytenä.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Asiakasarvo B2B-markkinoinnissa   Näkökulmat asiakasarvoon, arvontuottaminen, asiakaskeskeisyys   
2. Liiketoimintasuhteet  Myyjän ja ostajan välinen rajapinta, suhteen johtaminen   
3. Avainasiakkaat ja -toimittajat  Pitkäkestoisen liiketoimintasuhteiden tärkeys ja johtaminen B2B-liiketoiminnassa    
4. Liiketoimintaverkkojen perustyypit  Perusliiketoimintaverkot, liiketoimintaa uudistavat verkot, uutta liiketoimintaa luovat verkot  Vierailijaluentojen esimerkit 

Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi

Opintojakson arvostelu perustuu 1) harjoitustöihin (25%) ja 2) tenttiin (75%). Opintojakson tentin hyväksymisen alaraja on 45% tentin maksimipisteistä.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-52020 B2B-Markkinointi Suositeltava   1

1 . TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi / TETA-2306 Business Market Management



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TTA-55030 Markkinointi ja globaalit verkostot, 4 op TETA-5326 Business in Networks, 4 op  

Viimeksi muokattu 19.08.2015