Project links
Research fields
online inquiry, critical evaluation of online texts, multiple document comprehension, multimodal literacies
Funding
Latest publications
Empowering teachers to educate critical online readers
Kiili, C. & Kulju, P., 11 Jul 2024, Critical Reading of Digital Texts: The Emile Project : Empowering Schools in Self-Regulation of Media and Information Literacy Processes. Tarchi, C. (ed.). Italy: Hogrefe, p. 89–107; 129–133 24 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › Scientific
Funky Facts -etsiväkoulu: Opettajan materiaali
Kiili, C. & Anttonen, R. (Contributor), 25 Jan 2024, Avointen oppimateriaalien kirjasto.Research output: Other contribution › Open educational resource
Funky Facts -etsiväkoulu: Oppilaan materiaali
Kiili, C. & Vahtolammi, J. (Illustrator), 25 Jan 2024, Avointen oppimateriaalien kirjasto.Research output: Other contribution › Open educational resource
Lukiolaiset Instagram-postausten luotettavuuden arvioijina: Visuaalinen viestintä haastaa kriittistä lukutaitoa
Kupiainen, R. & Kiili, C., 2024, Mediakasvatus hyvinvoinnin ja osallisuuden tukena. Airola, E., Kanerva, A., Kupiainen, R., Maasilta, M., Mäenpää, M., Pekkala, L. & Salomaa, S. (eds.). Kansallinen audiovisuaalinen instituutti ja Kulttuuripolitiikan tutkimuskeskus Cupore, p. 38–51 (Kansallisen audiovisuaalisen instituutin julkaisuja; no. 10/2024)(Cuporen verkkojulkaisuja; no. 81).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › Professional
Pintaa syvemmälle – Ääneenajattelututkimus suomea toisena kielenään opiskelevien lukiolaisten luetunymmärtämisestä
Viertola, E. & Kiili, C., 4 Sept 2024, In: Kieli, koulutus ja yhteiskunta. 15, 4Research output: Contribution to journal › Article › Professional
Pre-service teachers evaluating online texts about learning styles: there is room for improvement in justifying the credibility
Kulju, P., Hämäläinen, E., Mäkinen, M., Räikkönen, E. & Kiili, C., 2024, In: Frontiers in Education. 9, 1451002.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Reading comprehension skills and prior topic knowledge serve as resources when adolescents justify the credibility of multiple online texts
Kiili, C., Strømsø, H. I., Bråten, I., Ruotsalainen, J. & Räikkönen, E., 2024, In: READING PSYCHOLOGY. 45, 7, p. 662-689Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Revealing complexities when adult readers engage in the credibility evaluation of social media posts
Kuutila, M., Kiili, C., Kupiainen, R., Huusko, E., Li, J., Hosio, S., Mäntylä, M., Coiro, J. & Kiili, K., Feb 2024, In: Computers in Human Behavior. 151, 108017.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Storifying instructional videos on online credibility evaluation: Examining engagement and learning
Anttonen, R., Kiili, K., Räikkönen, E. & Kiili, C., Dec 2024, In: Computers in Human Behavior. 161, 108385.Research output: Contribution to journal › Article › Scientific › peer-review
Työkaluja kriittisen nettilukutaidon opettamiseen: Taustoittava kirjallinen materiaali opettajalle
Kiili, C. & Kulju, P., 22 Jan 2024, Empowering Schools in Self-Regulation of Media and Information Literacy processes (EMILE). 16 p.Research output: Book/Report › Book › Scientific