Näyttelijäopiskelijat lavalla – 3 yleisölle avointa ja maksutonta tapahtumaa

Julkaistu 14.10.2024
Nätyn "ykköset", eli syksyllä 2024 aloittanut vuosikurssi
Yliopiston Teatterimontussa on kaksi Monttu auki -iltaa syksyllä 2024, ja Nätyn konsertti on joulukuussa G Livelabissa.

Nätyllä syksyllä 2024 aloittaneen vuosikurssin, eli Nätyn "ykkösten", ensimmäiset kuusi viikkoa näyttelijäopiskelijoina huipentuu Monttu auki -iltaan torstaina 17.10.2024 klo 19.00. Yleisö on tervetullut Teatterimonttuun katsomaan Johdatus näyttelijäntaiteeseen -opintojaksolla syntynyttä materiaalia! Näyttelijäopiskelija pohtii ruumiillisesti yleisön edessä mm. näyttelijäntaidetta, yhdessä tekemistä, esittämisen dynaamisuutta, omaäänisyyttään ja tämän päivän teatterin muotoja.

Syksyn toinen Monttu auki -ilta järjestetään Teatterimontussa 28.11. klo 19, jolloin maisteriopiskelijoiden ”Cyborg, Avatar, Virtual; Memories from Alpha Centauri” -kurssi saa päätöksensä. Tällä kurssilla opiskelijat ovat käyttäneet motion capture -tekniikkaa fantasiamaailmojen luomiseen. Kurssilla on tutkittu mielikuvituksen erilaista käyttöä. Voimmeko kyborgien avulla tutkia erilaisia ihmisyyden muotoja? Erilaisia olemisen muotoja? Erilaisia kokemuksia, jotka ylittävät inhimillisen rajallisuuden?

Nätyn ”ykkösten” jouluinen konsertti ”Päivä muiden joukossa” ilahduttaa yleisöä G Livelabissa 12.12. klo 19. Konsertissa kuullaan tuoretta ja vähemmän kuultua jouluista sekä talvista musiikkia.