Tiedejatutkimus.fi-palvelun Tutkijan tiedot -työkalu nyt testattavissa

Julkaistu 25.8.2021
Tampereen korkeakouluyhteisö
Tiedejatutkimus.fi
Tiedejatutkimus.fi:hin kehitetään asiantuntijahakupalvelua, jonka avulla tutkijoiden osaaminen ja yhteystiedot ovat laajasti löydettävissä ja ajan tasalla, kun päätöksentekijät, rahoittajat, tutkimusorganisaatiot, tiedotusvälineet ja yritykset etsivät asiantuntijoita.

Nyt tutkijat voivat testata oman profiilinsa tekemistä Tiedejatutkimus.fi:hin osoitteessa  https://researchfi-mydata.rahtiapp.fi/fi/. Testiversio on avoinna 30.9.2021 saakka osoitteessa ja siitä voi antaa palautetta tällä lomakkeella.

Testiversioon ja myöhemmin avattavaan varsinaiseen Tutkijan tiedot -osioon kirjaudutaan ORCID-tunnuksella. Testivaiheessa tiedot tallennetaan vain testitietokantaan, joka poistetaan testauksen jälkeen. Saatu palaute huomioidaan palvelun kehityksessä.

Lue lisää testityökalusta ja sen käyttämisestä.

Asiantuntijoiden löytäminen helpottuu - tutkijoiden tiedot osaksi tutkimustietovarantoa

Tukea ORCID-tutkijatunnisteen tekemiseen saat: lib.metrics [at] tuni.fi (lib[dot]metrics[at]tuni[dot]fi)

Kirjaston ORCID-koulutukset syksyllä 2021