Sähköisiin palveluihin kirjautuminen
Sähköisiin palveluihin kirjautuminen edellyttää, että olet ottanut kaksivaiheisen tunnistuksen käyttöösi.
Kirjaudu sähköisiin palveluihin TUNI-sähköpostiosoitteellasi.
Kirjautuessasi valitse HAKA-valikosta Tampere Universities / Tampereen korkeakoulut.
Jos käytät jaettua tietokonetta, muista kirjautua ulos käyttämistäsi palveluista. Tyhjennä selaimesi välimuisti ja historia, jotta tietosi eivät jää tietokoneen muistiin. Sulje lopuksi selain.
Lista korkeakouluyhteisön sähköisistä palveluista ja järjestelmistä löytyy intran oikean yläkulman Oikopolut-linkistä. Voit hakea palveluita organisaation tai kohderyhmän avulla.
Yleisimpiä ongelmatilanteita
TUNI-tunnukseni ei toimi
TUNI-käyttäjätunnus täytyy olla aktivoituna ennen kirjautumista. Lue lisää tunnuksen aktivoinnista.
Sähköisiin palveluihin kirjaudutaan TUNI-sähköpostiosoitteella.
Tunnusta aktivoidessani saa virheilmoituksen, etten ole oikeutettu Tampereen korkeakouluyhteisön tunnukseen?
Mikäli saat virheilmoituksen, yritä seuraavana päivänä uudelleen. Tunnukset luodaan tietojen kirjaamista seuraavana päivänä. Jos saat edelleen saman virheilmoituksen, ota yhteyttä opintoasioissa opintopalveluihin ja henkilökunta/vierailija-asioissa henkilöstöpalveluihin.
En pääse kirjautumaan, saan tekstin sisäänkirjautumisen ongelmista
Olethan ottanut käyttöön kaksivaiheisen tunnistuksen? Lisää tietoa kaksivaiheisesta tunnistuksesta
Olen unohtanut salasanani
TUNI-tunnuksen salasana vaihdetaan osoitteessa id.tuni.fi tai salasana.tuni.fi.
En pääse kirjautumaan työkoneelle
Salasanasi on saattanut vanhentua, jolloin voit vaihtaa sen salasana.tuni.fi -palvelussa. Kirjautuessasi uudelleen koneelle, muista laittaa työkoneen kirjautumisikkunassa TUNI VPN päälle, jonka jälkeen kirjautuminen koneelle onnistuu uudella salasanalla. Katso myös vaihda salasanasi.
En pääse kirjautumaan Moodleen, intraan tms.
Kirjautuminen tehdään TUNI-sähköpostiosoitteella Microsoftin tarjoaman kaksivaiheisen tunnistautumisen kautta. Jos sinulla on käyttämässäsi selaimessa jo jonkin toisen organisaation, esim. työnantajan, Microsoft-kirjautuminen, se voi mennä Tampereen korkeakouluyhteisön Microsoft-kirjautumisen kanssa ristiin. Kirjautumisongelmissa on hyvä kokeilla toista nettiselainta, selaimen incognito/private -tilaa (pikanäppäimillä joko ctrl+shift+p tai ctrl+shift+n selaimesta riippuen) tai evästeiden tyhjentämistä (ctrl+shift+delete).
IT Helpdesk
0294 520 500
it-helpdesk [at] tuni.fi (it-helpdesk[at]tuni[dot]fi)
helpdesk.tuni.fi