Hyppää pääsisältöön
Haku

Sähköisiin palveluihin kirjautuminen

Tampereen yliopisto ja TAMK

Sähköisiin palveluihin kirjautuminen edellyttää, että olet ottanut kaksivaiheisen tunnistuksen käyttöösi.

Kirjaudu sähköisiin palveluihin TUNI-sähköpostiosoitteellasi.

Kirjautuessasi valitse  HAKA-valikosta Tampere Universities / Tampereen korkeakoulut.

Jos käytät jaettua tietokonetta, muista kirjautua ulos käyttämistäsi palveluista. Tyhjennä selaimesi välimuisti ja historia, jotta tietosi eivät jää tietokoneen muistiin. Sulje lopuksi selain.

Lista korkeakouluyhteisön sähköisistä palveluista ja järjestelmistä löytyy intran oikean yläkulman Oikopolut-linkistä. Voit hakea palveluita organisaation tai kohderyhmän avulla.

Yleisimpiä ongelmatilanteita
 

TUNI-tunnukseni ei toimi

TUNI-käyttäjätunnus täytyy olla aktivoituna ennen kirjautumista. Lue lisää tunnuksen aktivoinnista.

Sähköisiin palveluihin kirjaudutaan TUNI-sähköpostiosoitteella.

Tunnusta aktivoidessani saa virheilmoituksen, etten ole oikeutettu Tampereen korkeakouluyhteisön tunnukseen?

Mikäli saat virheilmoituksen, yritä seuraavana päivänä uudelleen. Tunnukset luodaan tietojen kirjaamista seuraavana päivänä. Jos saat edelleen saman virheilmoituksen, ota yhteyttä opintoasioissa opintopalveluihin ja henkilökunta/vierailija-asioissa henkilöstöpalveluihin.

En pääse kirjautumaan, saan tekstin sisäänkirjautumisen ongelmista

Olethan ottanut käyttöön kaksivaiheisen tunnistuksen? Lisää tietoa kaksivaiheisesta tunnistuksesta

Olen unohtanut salasanani

TUNI-tunnuksen salasana vaihdetaan osoitteessa id.tuni.fi tai salasana.tuni.fi.

En pääse kirjautumaan työkoneelle

Salasanasi on saattanut vanhentua, jolloin voit vaihtaa sen salasana.tuni.fi -palvelussa. Kirjautuessasi uudelleen koneelle, muista laittaa työkoneen kirjautumisikkunassa TUNI VPN päälle, jonka jälkeen kirjautuminen koneelle onnistuu uudella salasanalla. Katso myös vaihda salasanasi.

En pääse kirjautumaan Moodleen, intraan tms.

Kirjautuminen tehdään TUNI-sähköpostiosoitteella Microsoftin tarjoaman kaksivaiheisen tunnistautumisen kautta. Jos sinulla on käyttämässäsi selaimessa jo jonkin toisen organisaation, esim. työnantajan, Microsoft-kirjautuminen, se voi mennä Tampereen korkeakouluyhteisön Microsoft-kirjautumisen kanssa ristiin. Kirjautumisongelmissa on hyvä kokeilla toista nettiselainta, selaimen incognito/private -tilaa (pikanäppäimillä joko ctrl+shift+p tai ctrl+shift+n selaimesta riippuen) tai evästeiden tyhjentämistä (ctrl+shift+delete).

 

IT Helpdesk
0294 520 500
it-helpdesk [at] tuni.fi (it-helpdesk[at]tuni[dot]fi)
helpdesk.tuni.fi

 

Julkaistu: 31.1.2019
Päivitetty: 14.8.2023