SafeObs - Turvallisuushavaintojen rooli turvallisuuden johtamisessa

Projektin kesto1.2.2024–31.5.2026
KärkialueTekniikka

Tampereen yliopistossa tutkitaan ja kehitetään turvallisuushavaintoja

Turvallisuushavainnot ovat jo pitkään olleet tärkeä konkreettinen työväline työpaikkojen turvallisuustyössä. Moni asia kuitenkin mietityttää turvallisuushavaintojen käytännön toteutuksessa ja tutkimustakin tarvitaan lisää. Tampereen yliopiston Turvallisuuden johtamisen ja suunnittelun tutkimusryhmässä on käynnissä kaksivuotinen (1.2.2024 – 31.5.2026) tutkimusprojekti, jossa tutkitaan turvallisuushavaintojen roolia turvallisuuden johtamisessa. Tutkimuksessa kehitetään keskeisiä vaiheita, ongelmia ja hyötyjä huomioiva prosessimalli turvallisuushavaintojen käyttöönottamiseen ja toteutukseen työpaikoilla. Rahoittajina toimivat Työsuojelurahasto, Tampereen yliopisto sekä muut tutkimukseen osallistuvat kohdeorganisaatiot.

Tutkimusrahoitus

Työsuojelurahasto