Tampereen ammattikorkeakoulu hakee rehtoria

Tampereen ammattikorkeakoulu
TAMK Main Campus in summer
Kuva: SKYFOX / Marko Kallio
Rehtori, toimitusjohtajaa haetaan vastaamaan ammattikorkeakoulun toiminnan johtamisesta, kehittämisestä ja tuloksellisuudesta sekä strategisten tavoitteiden saavuttamisesta TAMKin hallituksen linjausten mukaisesti. Haku päättyy 7.8.2024.

Keskeistä tehtävässä on ammattikorkeakoululain, osakeyhtiölain sekä TAMKin johtosäännössä edellytettyjen tehtävien lisäksi muun muassa koulutuksen korkean tason, jatkuvan oppimisen sekä yhteiskunnallisen vaikuttavuuden edistäminen sekä rahoituksen ja talouden tasapainon varmistaminen pitkällä aikavälillä.

Väliaikaisesti rehtorina toimivan Mikko Naukkarisen mukaan TAMK on hakijoiden ja työelämän arvostama ammattikorkeakoulu, joka ansaitsee veroisensa rehtorin.

– Koska TAMK on suuri ammattikorkeakoulu, rehtori ei ehdi olla kaikessa mukana eikä voi puuttua kaikkeen. Strateginen johtaminen, läpinäkyvä ja osallistava johtamisjärjestelmä, asiantuntijoihin luottava delegoiminen, motivoiva arvojohtaminen ja ulkoiset sidosryhmäsuhteet ovat keskeisessä roolissa, Naukkarinen sanoo.

TAMKin rehtori kehittää myös ammattikorkeakoulun kansainvälisyyttä, korkeakouluyhteisön yhteistyötä ja hyvää hallintoa sekä henkilöstön osaamista ja hyvinvointia. Rehtori huolehtii osaltaan opiskelijoiden sujuvien opintopolkujen, yhteistyön ja hyvinvoinnin edistämisestä. Tehtävään kuuluu myös Pirkanmaan elinvoimaisuuden ja alueellisen kehityksen edistäminen.

Tutustu työpaikkailmoitukseen.