Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto palkitsee pitkän matematiikan laudaturit

Julkaistu 31.5.2024
Valkoisia ruusuja pöydällä.
Kuva: Jonne Renvall / Tampereen yliopisto
Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto kuuluu Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiön rahastoihin. Stipendin saa yhteensä 88 ylioppilasta Tampereen kaupunkiseudun lukioista.

Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto palkitsee vuosittain stipendillä Tampereen kaupunkiseudun lukioissa pitkän matematiikan laudaturin kirjoittaneita ylioppilaita. Tänä keväänä stipendejä jaetaan 88 kappaletta. Stipendin suuruus on 200 euroa.

Vuorineuvos Paavo V. Suomisen rahasto on yksi Tampereen teknillisen yliopiston tukisäätiön rahastoista. Rahasto tukee Tampereen yliopiston energia-alan tutkimusta ja opetusta. Sen perustaja, vuorineuvos Suominen, on halunnut kiinnittää huomiota matematiikan opintojen tärkeyteen. Jakamalla stipendejä matematiikassa hyvin menestyneille nuorille rahasto toivoo kiinnostuksen pitkän matematiikan opintoja kohtaan lisääntyvän.

Stipendin saajia oli tänä keväänä seuraavissa lukioissa:

Kalevan lukio
Kangasalan lukio
Lempäälän lukio
Pirkkalan yhteislukio
Oriveden lukio
Sammon keskuslukio
Tammerkosken lukio
Tampereen klassillinen lukio
Tampereen lyseon lukio
Tampereen teknillinen lukio
Tampereen yhteiskoulun lukio