Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Sisu-ohje: Opintojen rakenne ja HOPS

Tällä sivulla on kuvattu Sisun Opintojen rakenne -osion toimintojen ohjeet ja tietoja opintosuunnitelman tekemisestä Sisussa.

Opintosuunnitelman toimintoja uudistetaan syksyn 2024 aikana, joten ohjetta päivitetään ja täydennetään vaiheittain. Samalla myös Sisu-ohjekokonaisuutta parannellaan ja selkeytetään. Huomaathan, että toimintojen ohjeiden paikat saattavat vaihtua.

Yleistä

Opintojen rakenne -osio ja opintosuunnitelma ovat Sisun ytimessä. Löydät valtaosan Sisun toiminnoista opintosuunnitelman kautta ja sinun tulee tehdä opintosuunnitelma mm. ilmoittautuaksesi opetukseen ja valmistuaksesi. Tekemäsi suunnitelma ja valinnat näkyvät Sisun muissa osioissa: Ajoitus, Ilmoittautuminen ja Opintokalenteri.

Opintosuunnitelmasi perustuu opiskeluoikeuteesi ja Sisu ohjaa sinua valitsemaan ne opinnot, jotka ovat opetussuunnitelman mukaan osa tutkintoasi tai opintojasi.

Toiminnot ja ohjeet

Julkaistu: 8.5.2019