Tampereen yliopiston opiskelijan käsikirja

Tuotantotalous, Tekniikan kandidaatti ja diplomi-insinööri - orientaatio

Tarkistathan tiedot vielä uudelleen elokuussa, koska tiedot päivittyvät vielä osin elokuun alussa.

Tervetuloa opiskelemaan tuotantotaloutta Hervannan kampukselle!

Tutkinto-ohjelmasi on teknis-taloudellinen kandidaattiohjelma ja/tai tuotantotalouden DI-ohjelma.

Orientaatioviikko

Opintosi alkavat maanantaina 19.8.2024 orientaatioviikon merkeissä. Opetus alkaa seuraavalla viikolla 26.8.2024.

Uuden opiskelijan sivulta löydät paljon hyödyllistä tietoa opintojesi aloittamiseen ja yliopiston palveluihin liittyen. Uusille opiskelijoille suunnattuja puheenvuoroja sekä opiskeluun liittyviä ohjeita on koottu Moodle-alueelle. Tutustumalla puheenvuoroihin aloitat orientoitumisen yliopisto-opintoihin.

Tutkinto-ohjelmasi järjestää tervetulotilaisuudet ja opiskelijatuutoroinnin Hervannan kampuksella pienryhmissä orientaatioviikon aikana.

Orientaatioviikon ohjelma

Mikäli et pääse paikalle tervetulotilaisuuteen sairastumisen vuoksi tai muusta syystä, ota yhteyttä Suvi Yli-Äyhöön (suvi.yli-ayho [at] tuni.fi, 0504416255). Varmistamme, että saat tarvittavat tiedot opintojen aloittamiseen muilla tavoin sekä pääset mukaan tuutorryhmien toimintaan.

Maanantai 19.8.

• Teknis-taloudellisessa kandidaattiohjelmassa (tietojohtaminen & tuotantotalous) sekä tuotantotalouden DI-ohjelmassa aloittavien tervetulotilaisuus klo 12-13 Konetalo K1705, Hervannan kampus. Tilaisuudessa käydään läpi muutamia käytännön asioita ja tutkinto-ohjelman vastuuhenkilöt ja opiskelijatuutorit esittäytyvät.
  • Maisterivaiheessa aloittavien oma infotilaisuus klo 9.30-11, FA128 (Kappelisali), Festia, Hervannan kampus. Täällä käymme läpi DI-ohjelman sisältöä, opintojen etenemistä ja täydentäviä opintoja.
  • Maisterivaiheessa tekniikan aloilla aloittaneiden yhteinen info klo 13-14, K1704, Konetalo, Hervannan kampus. Tilaisuudessa käsitellään yleisiä opintoasioita sekä täydentäviä opintoja.

Tiistai 20.8.

• Maisterivaiheessa aloittavien kurssi-ilmoittautumiset ryhmässä koulutusasiantuntijan ja opintoneuvojan avustuksella tietokoneluokassa klo 9-9.30, K1242, Konetalo, Hervannan kampus.
  • Kandidaattivaiheessa aloittavien kurssi-ilmoittautumiset tuutorryhmissä koulutusasiantuntijan, opintoneuvojan ja tuutoreiden avustuksella tietokoneluokassa klo 9.30-11.30 välillä, K1242, Konetalo, Hervannan kampus.
  • Tuutorointi jatkuu
  • Aiemmin korkeakouluopintoja suorittaneille tilaisuus tuoda opintorekisteriote ja saada ohjeita opintojen hyväksilukuun, kurssi-ilmoittautumisiin ym. koulutusasiantuntijalta Suvi Yli-Äyhöltä klo 12.30-14.30 TC307 tai sähköpostitse suvi.yli-ayho [at] tuni.fi.

Keskiviikko 21.8

• Tuutorointi jatkuu
  • Aiemmin korkeakouluopintoja suorittaneille tilaisuus tuoda opintorekisteriote ja saada ohjeita opintojen hyväksilukuun, kurssi-ilmoittautumisiin ym. koulutusasiantuntijalta Suvi Yli-Äyhöltä klo 10-12 TC307 tai sähköpostitse suvi.yli-ayho [at] tuni.fi.

Torstai-perjantai 22.-23.8.

• Tuutorointi jatkuu
  • Kurssi-ilmoittautuminen ensimmäisen periodin opintojaksoille päättyy pääsääntöisesti perjantaina 23.8.

Tuutorit apuna opintojen aloituksessa

Orientaatioviikolla sinua on auttamassa tutustumisessa ja opintojen aloituksessa omat tuutorit. Tuutorryhmiin jakaudutaan maanantaina 19.8. tervetulotilaisuudessa. Ohjelmaa tuutoreiden kanssa on loppupäiväksi. Tarkempaa tietoa tuutoroinnista killan ja ylioppilaskunnan kanavista.

Opintojen suunnittelu

Opintojesi aloituksen tueksi on tehty malliaikataulusuunnitelma, jota seuraamalla opintosi etenevät tavoiteaikataulussa. Koulutusasiantuntija, opettajat, tuutorit ja opintoneuvoja ovat tukenasi.

Kiltasi toivottaa sinut tervetulleeksi

Jokainen opiskelija kuuluu oman ammattialansa mukaiseen järjestöön. Sinun kiltasi on Indecs.

Indecsin fuksilehti 2023 (pdf)

Yhteystiedot

Koulutusasiantuntija Suvi Yli-Äyhö, suvi.yli-ayho [at] tuni.fi, 0504416255. (Lomalla 1.7.-5.8.2024)

Julkaistu: 6.6.2019